Działania promocyjno – informacyjne kampanii
społecznej „Przekaż dla opolskich
organizacji pozarządowych 1% podatku” w 2012 roku
Reklamy zazwyczaj kojarzy się z jakimś produktem , marką czy znaną osobistością. Jednak reklamują się również organizację pozarządowe. Ich celem jest przekonanie społeczeństwa na oddanie 1 % podatku. Dzięki temu mogą się utrzymać i często nieść pomoc środowiskom lokalnym. Reklamy organizacji pozarządowych widoczne są w postaci billboardów, obrazu w prasie, ulotek czy happeningów. Ważny jest jak największy zasięg dotarcia do potencjalnych odbiorców, ponieważ dzięki tym elementom reklamy mogą dowiedzieć się jak odnaleźć organizację, na która są w stanie przekazać 1%podatku . Kolejnym sposobem dotarcia do społeczeństwa jest strona internetowa www.pożytek.gov.pl gdzie znajduje się spis wszystkich organizacji . Istnieje również możliwość wyszukiwania według określonej działalności np. praca wśród dzieci, praca wśród uzależnionych, promowanie regionu
Na przykładzie Opola :
Miejskie Centrum Organizacji Pozarządowych właśnie zakończyło kampanię społeczną:
„1 % - przekaż na rzecz opolskiej organizacji pozarządowej”. Do zareklamowania i przyciągnięcia jak największej uwagi stosowali różnych metod np.
PRZYCZEPY
REKLAMOWE –
zostały umieszczone : na placu Kopernika, na rondzie przy ulicy Sosnkowskiego
oraz na deptaku – ul. Krakowskiej. Miejsca te wybrane ze względu na duże
natężenie ruchu
EVENT NA UL.KRAKOWSKIEJ – mieszkańcy Opola podczas eventu mogli skorzystać
z darmowych folderów oraz płytek z darmowym programem do rozliczeń .
W imprezie wzięło udział wielu wolontariuszy z rożnych organizacji, którzy służyli
pomocą dla Opolan
ULOTKI,
PLAKATY -ulotki, które zawierają listę wszystkich
organizacji OPP z Opola oraz zostały dostarczone mieszkańcom do skrzynek na
listy oraz do miejsc użyteczności publicznej, a plakaty zostały umieszczone na
tablicach ogłoszeniowych. Kolportaż objął najbardziej znane miejsca w Opolu.
PROGRAM
DO ROZLICZEŃ PIT - program do rozliczeń PIT, dla mieszkańców
Opola jest dostępny z możliwością ściągnięcia na stronie trzeciego sektora oraz
został wręczany przechodniom podczas eventu na ul. Krakowskiej.
BANERY REKLAMOWE– jeden z banerów został
umieszczony na tablicy reklamowej na
fasadzie
wiaduktu kolejowego przy dworcu Opole Wschodnie.
Działania promocyjne miały na celu zwrócić uwagę Opolan. Wszystkie działania zachęcały do przekazania 1% podatku na rzecz dowolnie wybranej organizacji z Opola.
Działania promocyjne miały na celu zwrócić uwagę Opolan. Wszystkie działania zachęcały do przekazania 1% podatku na rzecz dowolnie wybranej organizacji z Opola.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz