czwartek, 3 maja 2012

Advertainment – czyli reklamowanie produktu przez zabawę.


                   Reklamowanie produktu staje się coraz trudniejsze. Wydaje się, że w reklamie wszystko już było. Dlatego przez twórcami reklam stawiane są coraz to trudniejsze zadania, aby skutecznie i na długo przyciągnąć konsumenta. Chodzi o to, aby widz nie zmienił kanału, zaraz po tym jak zaczyna się pasmo reklamowe.
Twórcy reklamy wpadają na coraz to nowe pomysły. Niewątpliwie advertainment to jeden z nich. Tłumaczyć możemy to jako reklamę i zabawę, rozrywkę zaserwowaną nam przez reklamodawców w jednej postaci.

Advertainment to wszelkiego rodzaju zabawy i gry, w których główna rola przypada produktowi sygnowanemu przez jakąś markę.
Na przykład w reklamie lodów Algida chodzi o zbieranie patyczków i dzięki temu wygrywanie kolejnych lodów. Mechanizm promocji jest bardzo prosty: wystarczy kupić jeden ze smaków Biga w opakowaniu promocyjnym, sprawdzić patyczek i w przypadku wygranej wymienić go w wybranym sklepie na Big Milka. W Promocji Patyczkowej biorą udział wszystkie warianty Big’a (Big Milk, Big Trio, Big Toffi, Big Fruit, Big Bambi), a nagrodą jest zawsze Big Milk


            Jedną z pierwszych i najbardziej znanych reklam typu advertainment była kampania reklamowa zorganizowana przez markę Audi. W pewnym mieście ogłoszono, że w tutejszym salonie samochodowym będzie miało miejsce niezwykłe wydarzenie. Zebrało się wielu ludzi, a gwiazdą wydarzenia miał być nowy samochód, który jak się okazało został skradziony. Cała późniejsza kampania skupiła się na odszukaniu skradzionego Audi. Brali w niej udział klienci i wszyscy chętni. Zaczęły tworzyć się strony internetowe i fora dyskusyjne na temat kradzieży. W akcję włączyła się telewizja i prasa, która ogłaszała informację na temat skradzionego samochodu. Jak się okazało wszystko to było tylko grą producenta, która stała się doskonała promocją marki. Po akcji dawno nie zwiększyło się tak zainteresowanie samochodami marki Audi.

                   Reklama advertainment nie zachęca wprost do zakupu poszczególnego produktu przez konsumenta, ale w sprytny sposób jest wpleciona w poszczególne etapy danej gry.
Dzięki temu zabiegowi odbiorca reklamy bardzo szybko zapamiętuje poszczególną markę i być może jest większa szansa że sięgnie po oferowany produkt. Ta forma reklamy kierowana jest przede wszystkim do dzieci, które uwielbiają takiego rodzaju gry i są podatne na działanie takiej formy reklamy.
Dużo reklam typu advertainment zamieszczana jest w Internecie. Zwykła reklama i zachwalanie produktu przyciąga o wiele mniej skutecznie, niż gra. Konsument nie czuje się przez reklamę zaszczuty, a mimo tego reklama danego produktu oddziałuje na niego w duży sposób i klient czuje się zachęcony do zakupy tego produktu.



Jak się okazuje liczy się nie tylko treść przekazu reklamowego, ale głównie sposób w jaki zostanie on przekazany odbiorcy.

Brak komentarzy: