Podstawowe pytanie w tej sytuacji nasuwa się takie, czy przykładowa kwota blisko 3mln złotych za kontrakt Kuby Wojewódzkiego z siecią Play jest w rzeczywistości tak ogromna jak to wydaje się przeciętnemu Kowalskiemu? Patrząc na nasze polskie realia... i na to że Kuba właśnie zakupił sobie nowe Lamborghini - jest to na pewno dużo.
Nie zapominajmy jednak o tym, że sieć Play na rynku działa od bardzo niedawna, dopiero rozpoczyna swoją działalność i oczywistym jest, że w reklamę czy promocję musi wkładać najwięcej jak może. Każdy zdaje sobie z tego sprawę. To w takim razie, dlaczego firma znana od wielu lat przez ogromną liczbę osób za samą emisję reklamowego 30sekundowego spotu płaci około aż 3mln dolarów? Chodzi oczywiście o markę Coca-Cola i spoty emitowane w czasie zeszłorocznego Super Bowl gdzie ceny za emisję reklam dochodziły nawet do niebagatelnych 4mln.
Coca Cola postanowiła również zainwestować sporą w kwotę w samą produkcję spotów. Przykładem może być reklama, która w żaden sposób nie odbiega od super produkcji kinowych takich jak np. Shrek.
Odpowiedź znalazłem w książce Roberta Heatha pt. Reklama, co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność. Otóż umysł każdego z nas posiada pamięć ukrytą, która w sposób nieświadomy przez nas zapisuje odpowiednie markery, którymi następnie kierujemy się przy wyborze danych marek (szczegółowe wyjaśnienie w książce). Większość osób dorosłych ma już wyrobiona opinie i zapisane w podświadomości odpowiednie informacje na temat marki, natomiast co z młodszymi osobami, które dopiero kształtują swój pogląd na świat?
To właśnie do nich takimi spotami firma Coca Cola chce dojść poprzez tworzenie animacji śmiesznych i ukazywanie ich w momencie gdy młodzieży zasiądzie najwięcej przed odbiornikami. A czy finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim nie jest do tego idealnym momentem ? Odpowiedź jest raczej oczywista!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz