Co roku do Rady Reklamy wpływa
kilkaset, a nawet kilka tysięcy skarg. Polacy najczęściej skarżą się na
agresję, podtrzymywanie stereotypów w reklamach, a także na zły wpływ reklam na
młodocianych.
"100% bawełny" jest... niesmaczna. Co ma wspólnego romantyczna kolacja w restauracji z nabywaniem tego typu produktu? I bawełniana sukienka z wkładkami higienicznymi? Reklama jest potwornie żenująca. Mam nadzieję, że mężczyźni nie wezmą jej sobie do serca i nie zaczną kupować swojej wybrance wkładek higienicznych zamiast kwiatów:-) To samo dotyczy reklamy już dawno nieemitowanej, co prawda, ale głęboko zapadającej w pamięć. "Mam nadzieję, że on nie zwróci uwagi na moje lekkie nietrzymanie moczu"... Reklamy wszelkiego typu produktów higienicznych dla kobiet powinny być stonowane i realizowane tylko po to, aby uświadomić odbiorców (a raczej odbiorczynie) o istnieniu danego produktu na rynku, a nie budzenie niesmaku.”
Komisja uznała, iż reklama nie zawiera
treści, które byłyby niezgodne z dobrymi obyczajami. Moim zdaniem reklama jest
strasznie sztuczna. Który mężczyzna przyszedłby na kolację z ukochaną,
trzymając w ręku opakowanie wkładek? To trochę śmieszne i mało realistyczne.
Reklama nie została wycofana. Nie jest co prawda wybitnie bulwersująca, ale nie
jest tez reklamą najwyższych lotów.
W tym wypadku skarga także została
oddalona. Według komisji nie wprowadza ona konsumentów w błąd i nie nadużywa
zaufania.
Faktycznie reklama przedstawia tu kobietę
jako „speca od wszystkiego”. Musi ona zajmować się domem, dziećmi i mężem.
Reklama sugeruje, że najlepszym rozwiązaniem na chwilę wytchnienia po ciężkim
dniu będzie zażycie tabletki. To trochę niebezpieczne. Rozsądny konsument wie,
że to tylko reklama, ale co z tymi, którzy ślepo wierzą w obiecanki reklamowe?
Do Rady
Reklamy wpływa co raz więcej skarg. To świadczy o wzrastającej wrażliwości
konsumentów na docierające do nich przekazy. Sami wyłapujemy nieścisłości w
reklamach i sprzeciwiamy się im. źródła:
http://www.radareklamy.org/uchwaly.htm
http://www.radareklamy.org/uchwala,407.html
http://www.radareklamy.org/uchwala,406.html
http://www.youtube.com/watch?v=7NzE2t0zMuk
http://www.youtube.com/watch?v=QhhyAVFWPcE
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz