środa, 9 maja 2012

Muzyka w reklamach

Producenci coraz częściej w swoich reklamach wykorzystują utwory artystyczne. W ten sposób odbiorca słysząc daną piosenkę w radiu czy internecie, niemalże momentalnie kojarzy ją z konkretną marką. Sami artyści, w których dorobku znajduje się wykorzystana melodia, czerpią korzyści nie tylko finansowe, ale również stricte marketingowe. Wykorzystywane są nie tylko piosenki powszechnie znane, ale również te bardziej niszowe, dzięki czemu docierają do większego grona odbiorców.
Pierwszą reklamą, o której chciałabym wspomnieć będzie reklama Telekomunikacji Polskiej S.A. ze znanym już duetem Sercem i Rozumem. Poruszona w niej jest nowy pakiet TP S.A. HD FunPack.    Wykorzystana jest tu piosenka holenderskiego zespołu z lat 80. The Art Company pod tytułem „ Suzanna”. Telekomunikacja skorzystała jedynie ze ścieżki dźwiękowej, sama dopasowując pod siebie słowa. Reklama skutkowała tym, że nie raz się ją słyszało śpiewaną przez przechodniów w różnego rodzaju miejscach publicznych. Kolejną reklamą, którą chcę przywołać będzie reklama Coca – Coli, emitowana co rok w okresie przedświątecznym.
Amerykańska piosenkarka, która zginęła w katastrofie lotniczej 11 lat temu, Melanie Thornton jest autorem wykorzystanej piosenki, noszącej tytuł „ Wonderful Dream ( Holidays are comming)” . Od ponad 10 lat z powodu wyemitowanej przez Coca – Colę reklamy, piosenka ta ponownie została numerem 1, i jednocześnie kojarzona była z okresem świąt Bożego Narodzenia.
Firma Ferrero również skorzystała z „pomocy” artysty przy promowaniu batonika Kinder Bueno. Pomogła jej Selah Sue – belgijska piosenkarka, z utworem „This World”.
Podsumowując, można zauważyć, iż przywoływanie ścieżek dźwiękowych w celach marketingowych sprawia, że reklama w pewnym stopniu staje się klipem muzycznym. W wielu przypadkach skutkuje to tym, że jest o wiele przyjemniejsza w odbiorze, a sam produkt lepiej się sprzedaje.

Brak komentarzy: