środa, 9 maja 2012

Reklama jest wszędzie!


  To stwierdzenie chyba nikogo nie dziwi. Od dawna reklama towarzyszy nam na każdym kroku. Jednak z każdym momentem jest ona coraz bliżej i w coraz to różniejszych miejscach. W miejscach takich, w których nie spodziewalibyśmy się jej.
To że reklamy pojawiają się w prasie nikogo nie dziwi. Mniejsze w rogu strony, bądź te duże – na całą stronę. Do reklam w gazetach przyzwyczailiśmy się już. W prasie tematycznej zawierają się reklamy z tej samej, bądź podobnej branży. Dla przykładu – w piśmie dla kobiet nie powinno zamieszczać się reklamy np.: producenta części samochodowych. I odwrotnie. W prasie dla mechaników nie znajdziemy reklamy margaryny do pieczenia.


Reklamy nagminnie pojawiają się też w radiu czy w telewizji. O ile w radiu blok reklamowy nie trwa specjalnie długo – o tyle w telewizji ciągnie się wieki. Szczególnie stacja POLSAT lubuje się w dobijaniu widza bardzo długimi przerwami reklamowymi. Zjawisko to bardzo dało się we znaki oglądającym. W Internecie znalazłem nawet takie zdanie: „Oglądasz sobie spokojnie reklamy a tu nagle film”.


Internet również zsyła na nas lawinę reklam w przeróżnej formie. Oprócz różnokolorowych, rzucających się w oczy obrazków czy animacji (często z dźwiękiem) umieszczonych na stronie dostajemy również porcję „wyskakujących okienek”, które bombardują naszą przeglądarkę. Ilość reklam „wpychających” się nam przed oczy rośnie w zastraszającym tempie. Przez to zostały tak znienawidzone przez internautów. Wygląda to mniej więcej tak: (pierwsze: klasyczny przykład „wyskakujących reklam” a drugie: przykład podobny poza internetem)






Prawda, że zbyt duża ilość mija się z celem?

Niewątpliwie służy to zwróceniu naszej uwagi i zainteresowania. A im większe zainteresowanie tym większa sprzedaż. Ze zwracaniem uwagi odbiorcy bardzo dobrze poradził sobie twórca tego banneru:



Inne znane chyba wszystkim sposoby reklamy spotykamy w sumie codziennie. Należą do niech billboardy, bannery i przyczepy reklamowe. Poniżej kilka fotek:





Gdzie jeszcze można zetknąć się z reklamą? Praktycznie wszędzie!  Przykład? Będąc niedawno w opolskim zoo zetknąłem się z tabliczką na ogrodzeniu pewnych zwierzątek, że opiekunem w/w jest Biuro Rachunkowe XXX, ulica, miasto itp.: Nawet w ten sposób można się zareklamować. 



Tak więc nie ważne jak i gdzie. Ważne aby reklama była skuteczna.

Brak komentarzy: