To stwierdzenie chyba nikogo nie dziwi. Od dawna reklama
towarzyszy nam na każdym kroku. Jednak z każdym momentem jest ona coraz bliżej
i w coraz to różniejszych miejscach. W miejscach takich, w których nie
spodziewalibyśmy się jej.
To że reklamy pojawiają się w prasie nikogo nie dziwi. Mniejsze
w rogu strony, bądź te duże – na całą stronę. Do reklam w gazetach
przyzwyczailiśmy się już. W prasie tematycznej zawierają się reklamy z tej
samej, bądź podobnej branży. Dla przykładu – w piśmie dla kobiet nie powinno
zamieszczać się reklamy np.: producenta części samochodowych. I odwrotnie. W
prasie dla mechaników nie znajdziemy reklamy margaryny do pieczenia.
Reklamy nagminnie pojawiają się też w radiu czy w telewizji.
O ile w radiu blok reklamowy nie trwa specjalnie długo – o tyle w telewizji
ciągnie się wieki. Szczególnie stacja POLSAT lubuje się w dobijaniu widza
bardzo długimi przerwami reklamowymi. Zjawisko to bardzo dało się we znaki
oglądającym. W Internecie znalazłem nawet takie zdanie: „Oglądasz sobie spokojnie reklamy
a tu nagle film”.
Internet również zsyła na nas lawinę reklam w przeróżnej
formie. Oprócz różnokolorowych, rzucających się w oczy obrazków czy animacji (często
z dźwiękiem) umieszczonych na stronie dostajemy również porcję „wyskakujących
okienek”, które bombardują naszą przeglądarkę. Ilość reklam „wpychających” się
nam przed oczy rośnie w zastraszającym tempie. Przez to zostały tak znienawidzone
przez internautów. Wygląda to mniej więcej tak: (pierwsze: klasyczny przykład „wyskakujących
reklam” a drugie: przykład podobny poza internetem)
Prawda, że zbyt duża ilość mija się z celem?
Niewątpliwie służy to zwróceniu naszej uwagi i
zainteresowania. A im większe zainteresowanie tym większa sprzedaż. Ze
zwracaniem uwagi odbiorcy bardzo dobrze poradził sobie twórca tego banneru:
Inne znane chyba wszystkim sposoby reklamy spotykamy w sumie
codziennie. Należą do niech billboardy, bannery i przyczepy reklamowe. Poniżej
kilka fotek:
Gdzie jeszcze można zetknąć się z reklamą? Praktycznie
wszędzie! Przykład? Będąc niedawno w
opolskim zoo zetknąłem się z tabliczką na ogrodzeniu pewnych zwierzątek, że
opiekunem w/w jest Biuro Rachunkowe XXX, ulica, miasto itp.: Nawet w ten sposób
można się zareklamować.
Tak więc nie ważne jak i gdzie. Ważne aby reklama była
skuteczna.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz