To
zainteresowanie dzieci reklamami ma duże znaczenie dla producentów,
nieprzypadkowo więc reklamy są dobrze dostosowane do gustu dzieci:
są krótkie, mają żywe kolory, proste teksty, zwykle pogodny
nastrój, często występują w nich postacie z bajek i znanych
filmów rysunkowych. Jeżeli w reklamie występują dzieci, to ich
życzenia są natychmiast spełniane. Dzieci bardzo lubią wiele razy
słuchać tych samych bajek i oglądać te same filmy, a reklamy
wielokrotnie się powtarzają.
Dużą
rolę w takich reklamach gra piosenka, którą dzieciaki nie tylko
zapamiętują, ale nucą na podwórku. Wywołuje ona bardzo miłe
skojarzenia i uśmiech na twarzy, a gdy dziecko widzi produkt w
sklepie od razu przypomina sobie sympatyczną reklamę i sięga po
produkt.
Cechą
charakterystyczną dla większości reklam soków dla dzieci są
przyjazne stworki, które zostają utożsamiane z produktem. I tak
oto rzucając hasło sok Kubuś widzimy przed oczyma kochanego misia
Kubusia, mówiąc sok Pysio od razu jawi się mały, zielony smok.
Sok Leon powiązany jest natychmiast z sympatycznym lwem, bajkowym
Leonem. Jaki tego cel? Dzieci mają olbrzymią wyobraźnię. Gdy
widzą na plakacie, lub na opakowaniu produktu swojego ulubionego
misia z reklamy, od razu sięgają po sok.
Forma
reklam również ma tu olbrzymie znaczenie. Przedstawione w formie
bajki, kreskówki, lub nawet zwykłej reklamy, w której występuje
skupisko dzieci i ulubiony kreskówkowy bohater wpływają znacznie
bardziej przekonująco na młodego odbiorcę, który przywiązany
jest na codzień do towarzystwa swoich rówieśników, ukochanej
maskotki, czy ulubionej bajki w telewizji.
Jaki
wpływ ma taka reklama na dorosłego odbiorcę, na rodzica? Gdy
zobaczy on taki, nie inny przekaz reklamowy budzą się do życia
pozytywne odczucia, przekonanie, że właśnie ten, a nie inny sok
jest przeznaczony dla mojego kochanego, najdroższego dziecka. Że
właśnie ten sok zasługuje na to, by moja pociecha po nie sięgała.
Ale co jest najważniejsze? Rodzic jest przekonany, że sok z
marchwi, tudzież innych owoców zapewni dziecku zdrowie, wiele
witamin potrzebnych do wzrostu, ale i radość.
Reklamy
soków owocowych wpływają też znacznie na grupę pośrednią, tą
pomiędzy dziećmi, a dorosłymi odbiorcami. Chodzi o młodzież.
Kubuś pod ręką stał się symbolem zdrowego trybu życia. Piję
Kubusia- jestem trendy- jestem fit.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz