środa, 16 maja 2012

Człowiek do wszystkiego: Powierzchnia reklamowa!


W dobie dzisiejszej pogoni za pieniądzem, człowiek stara zrobić się wszystko byle, być w stanie złapać jak najwięcej kasy.
Eksploatowanie reklam wydaje nam się czasami skończone, ograniczone w swoim sposobie.
Jednak pomysłowość i kreatywność ludzi związanych z kampanią reklamową oraz Public Relations jest zaskakująco długa i bardzo pomysłowa.

Co raz modniejsze staje się wykorzystywanie ciała ludzkiego, jako miejsce na reklamę. W czasach, gdy jednostka jest bardziej opłacalna i mocniej opiniotwórcza to właśnie ona jest owym  łakomym kąskiem dla sponsorów.
Można wyróżnić kilka głównych sposobów eksploatowania człowieka, jako żywej powierzchni reklamowej.

sportfan.pl
1) Tatuaże zmywalne. 

Wielkie gale bokserskie oraz Konfrontacje Sztuk Walki przyciągają przed telewizję ogromną rzeszę kibiców i fanów wszelkich rodzajów walk.  

Sportowcy, których nazwiska są znane i dobrze kojarzone w świecie, często użyczają swojego ciała do promocji różnego rodzaju produktów. Trzeba przyznać, że ogromne plecy bądź klatka piersiowa zawodników są idealnym miejscem do umieszczania tego typu reklam. Z początku to, co rodziło zdziwienie i zaskoczenie, przerodziło się w normalny biznes istniejący w obecnym świecie.

sadeczanin.pl

Oczywiście, dobrze by było, żeby "nasz" zawodnik wygrał, ale samo zaistnienie na scenie już się liczy.

2) Opaski, bransoletki, buty.

Nie od dziś wiadomo, że najpopularniejszym sportem na świecie jest piłka nożna. 


Dlatego dziwne by było, gdyby reklama tam nie dotarła. Ba!, Ona tam musi wyznaczać nowy kurs, nadawać nowe brzmienie. Piłkarze to żywa maszynka do zarabiania pieniędzy. Nie chodzi już nawet  o oficjalne reklamy, spoty i wywiady. 
as.com / OPASKA

Mam na myśli  sam ubiór piłkarza podczas meczu. Mimo narzuconego stroju przez drużynę, firmy typu "Nike" i "Adidas" sprytnie wynalazły nowe miejsca i sposoby zareklamowania się.
Tak na przykład opaski na głowie piłkarzy nigdy nie są przypadkowe. Piłkarz ma najczęściej zapisane w kontrakcie, że musi w miarę możliwości odsłaniać zakrytą podczas biegu część garderoby. 
footballblog.pl / BUTY


Buty bardzo często są tworzone idealnie dla konkretnych piłkarzy. Messi ma swój rodzaj butów, które reklamuje, a Ronaldo stworzone dla siebie, konkurencyjnej firmy obuwie.

widelec.org / BRANSOLETA

Samo pojawienie się zawodnika na murawie powoduje radość sponsorów, a jeśli jeszcze zawodnik będzie leżał, a but będzie w przybliżeniu, to czysta radość dla właścicieli owych marek.

Brak komentarzy: