piątek, 1 kwietnia 2011

Nie przejdziesz obojętnie!

Powszechnie wiadomo, że reklama to dźwignia handlu. Jeśli producent nie poświęci zbyt dużej uwagi na odpowiednie rozreklamowanie produktu, wówczas szansę na to, że dotrze on do wystarczającej liczby odbiorców maleją.

Jednak jak stworzyć reklamę, która kogoś jeszcze mogłaby zaskoczyć?


Wydawać by się mogło, że w reklamie podobnie jak w internecie, wszystko już było. Nikogo już nie są w stanie zaskoczyć dziwne pomysły najznakomitszych twórców. Jak więc można jeszcze skutecznie dotrzeć do odbiorcy, skoro reklamy w gazecie, tv i radiu można przecież całkiem skutecznie ominąć? Należy wykorzystać rozwiązania i miejsca niestandardowe!




Reklama ambientowa najczęściej przedstawia powiązanie między hasłem reklamowym a miejscem. Najlepszym przykładem jest zastosowanie hasła „Stop wariatom drogowym” na skrzyżowaniu czy przejeździe kolejowym. Reklama ta ma na celu zaskoczenie klienta i skupienia jego uwagi na reklamowanym przedmiocie, dlatego swoją siłę skupia nie tyle na komunikacie, co na odpowiedniej formie.


Najważniejsze zasady reklamy ambientowej:

  • bądź oryginalny!- powtarzanie znanych już wcześniej trików nie przyniesie oczekiwanych rezultatów

Reklama szamponu Fructis wykorzystała ciekawe oklejanie samochodu. Oprócz tego na firmowym aucie umieszczona została charakterystyczna dla produktu „butelka szamponu”. Przyjemne dla oko, a jednocześnie przyciągające uwagę kolory stanowią dodatkową zaletę tej reklamy.



Oryginalne słomki, które po zgięciu prezentują wizerunek pochylonej kobiety to świetny pomysł na reklamę klubu fitness. Proste w obsłudze rozwiązanie wykorzystuje produkty codziennego użytku, które łatwo można zmienić w coś nowego i charakterystycznego. W ten sposób, bez zbędnego kombinowania trafiamy do dużej liczby ludzi.



  • zaskocz klienta!- wyobraź sobie, jakie miejsce najbardziej pasuje do Twojego produktu oraz szukaj miejsc, które odwiedza duża liczba ludzi

„No promil, no problem” to kampania społeczna przeciwko pijanym kierowcom. Bardzo dosadnie ukazuje pierwsze myśli nasuwające się każdemu z nas na myśl o nietrzeźwych za kierownicą- drzewa, krew, skasowane auta. Reklama bazuje na charakterystycznych skojarzeniach typu- jeśli jesteś pijany, skorzystaj z taksówki.




Z czym bardziej może nam się kojarzyć zdrowa żywność niż z czystością i zielenią? Zadbane środowisko, świeże powietrze i pomysł na reklamę żywności wegetariańskiej. Wielki widelec podtrzymujący bujną koronę drzewa. Widok przyjemny dla oka, może nawet apetyczny.



  • szokuj formą!- nośnik reklamy może być zbudowany praktycznie ze wszystkiego

Ciekawą koncepcją jest propozycja Australijskiego Czerwonego Krzyża, który w bardzo zaskakujący, a zarazem prosty sposób przeprowadził społeczną kampanię przeciwko okrucieństwom wojny. Najlepszy przykład na to, że można zrealizować wielką ideę za pomocą łatwych rozwiązań i materiałów.



Niewiele kobiet potrafi oprzeć się magii kosmetyków, zwłaszcza jeśli czekają one na ulicy. Przyjemna, przyciągająca wzrok reklama lakieru do paznokci z pewnością zachęca chociaż do obejrzenia produktu.



Przy tworzeniu wpisu korzystałam z następujących źródeł:
  1. http://www.designidea.info/?cat=26
  2. http://www.3a.com.pl/ambient-hardcore/
  3. http://forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=9&t=2748
  4. http://www.bullseye.webzine.pl/2007/reklama-ambientowa-captive-media/
  5. http://yasaminsamiei.wordpress.com/2010/11/17/guerrilla-and-ambient-advertising/



Brak komentarzy: