Event Marketing jako nowa forma reklamy i promocji
źródło: www.bizneslublin.pl |
- wizerunkowe
- prosprzedażowe
- non-profit (charytatywne, ekologiczne, społeczne)
- jako pretekst do nagłośnienia produktu, którego reklama jest ograniczona
- partyzanckie (osiągnięcie maksimum rozgłosu przy minimalnych nakładach)
źródło: www.marketingwerks.com |
Klasyfikacja ze względu na zasięg:
- kameralne
- grupowe
- masowe
- globalne.
źródło : www.superevents.pl |
Eventy wewnątrzfirmowe
Imprezy firmowe mają na celu przede wszystkim zdobycie zaufania pracowników, ich przychylności i lojalności wobec pracodawców. Zaliczamy do nich wszelkie konferencje, wyjazdy integracyjne, szkolenia, ale również bardziej rozrywkowe formy, jak pikniki dla pracowników i ich rodzin, wieczory hobbystyczne, czy bale jubileuszowe, karnawałowe, gale itp. Wieści o tak przyjaznej atmosferze w firmie i dobrym traktowaniu pracowników, roznoszą się bardzo szybko, trafiając do klientów, pracowników konkurencyjnych firm, bardzo korzystnie wpływając na wizerunek firmy na zewnątrz.
Eventy skierowane na zewnątrz
źródło: www.executivevisions.com |
Zaliczamy do nich wszelkiego rodzaju akcje promocyjne, premiery produktów, degustacje i samplingi,wystawy, darmowe usługi medyczne, kosmetyczne, czy fryzjerskie, konkurencje i rywalizacje sportowe, bankiety, dni otwarte i tematyczne (np. Dni Endoskopowe), koncerty itp. Eventy są kierowane przede wszystkim do klientów, ale i do inwestorów, kontrahentów. Mają zdobywać ich sympatię oraz wpływać na opinie. Jest to wiodąca w dzisiejszych czasach forma komunikacji między firmą i jej środowiskiem wewnętrznym, jak i zewnętrznym.
Prognozy
Mimo, że branża ta, w Polsce jest jeszcze słabo rozwinięta i wiele musimy się jeszcze uczyć od naszych zachodnich sąsiadów, widoczne jest nią duże zainteresowanie. Wpływa na to rynek i rosnące wymagania konsumentów. Miejmy nadzieję na większą ilość publikacji na ten temat, które wpłynęłyby na profesjonalizację i uatrakcyjnienie usług w zakresie eventów.
Tekst opracowany na podstawie : http://www.mca.edu.pl/lectorium/Event-marketing.pdf
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz