piątek, 29 kwietnia 2011

Najważniejszy jest efekt

Jak możemy uzyskać najlepszy efekt z małych ogłoszeń reklamowych? To może być proste, gdy pamiętamy o kilku prostych wskazówkach.

Po pierwsze należy zdecydować czy produkt potrzebuje dłuższej formy reklamy czy krótszej. Na przykład pas odchudzający może mieć krótka reklamę. Łatwo przedstawić dany produkt. Zdjęcie mężczyzny oplecionego tego typu pasem oraz kilka zdań na temat produktu w zupełności wystarczy do zareklamowania produktu. Większej objętości reklamy będzie potrzebował na przykład środek na porost włosów. Jest on ciężki do przedstawienia za pomocą jednego rysunku. Klientowi należy wytłumaczyć, na czym polega działanie tego środka i przedstawić badania zadowolonych klientów. Poza tym warto wspomnieć, że ludzie są bardziej sceptycznie nastawieni do specyfiku na porost włosów niż do pasa odchudzającego. Czynnik ten również wpływa na objętość reklamy.

Po drugie warto jest stworzyć hasło jednowyrazowe, które przyciągnie klienta. Można napisać te wyrazy największą czcionką bez zajmowania bardzo dużej powierzchni. Lecz należy pamiętać, aby nie używać nic nieznaczącego słowa po to tylko, aby stworzyć jednowyrazowe hasło. Jeśli naszego produktu nie możemy tak opisać to warto jest stworzyć nagłówek dwu- lub trzywyrazowy. Dobrymi zwrotami, które można wykorzystywać w tekstach drobnych reklam są te, które zawierają dużo informacji i jednocześnie są krótkie. Na przykład „250 dolarów w tydzień”, „Każdy może się nauczyć”, „Nauka w 6 tygodni” czy „Bez wysyłania pieniędzy”

Po trzecie: ilustracje. Czy powinniśmy je wykorzystywać? Jakiej wielkości powinny być? W tego rodzaju reklamie powinniśmy starannie ocenić ilustracje zanim jej użyjemy. Powodem jest zajmowanie powierzchni, w miejsce, której można zamieścić wartościowy tekst. Jeśli ilustracja jest niewielka i odpowiednia na przykład pielęgniarki, która będzie reklamować kurs pielęgniarski, będzie bardzo użyteczna. Lecz w większości przypadkach lepiej jest zmniejszyć ilustracje i wykorzystać więcej tekstu.

Po czwarte: wybór stylu. Istnieją dwa style, pierwszy to styl reklamowy a drygi to styl prasowy. Możemy skorzystać z któregokolwiek, lecz nie z obu na raz. Musimy się zdecydować, który warto będzie zastosować. Pierwszy, czyli styl reklamowy to sprawienie, aby reklama wyglądała jak reklama. Korzystamy w wszystkich trików wspomagających – hasła reklamowego, długiego tekstu, drobnej czcionki, układu graficznego. Natomiast technika numer dwa ma spowodować, aby nasz reklama wyglądała jak materiał prasowy, czyli rysunek humorystyczny, żart rysunkowy z podpisem czy tez informacja prasowa. Trzeba jednak zrezygnować z wszystkich trików reklamowych, choć ludzie chętniej czytają takie ogłoszenia.


Na koniec należy tylko obserwować czy nasze drobne reklamy przynoszą oczekiwane efekty. Możemy to sprawdzić za pomocą numerów kluczowych przy redagowaniu gazety. Prosząc czytelników o to, aby wpisywali numer danego działu, gdy chcą otrzymać broszury lub próbki. Dzięki zastosowaniu numerów kluczowych możemy się dowiedzieć, które reklamy przynoszą nam najlepsze rezultaty.


Źródło:
John Caples, Skuteczna reklama, wydawnictwo ABC, Kraków 2001


Źródło do zdjęć:

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.afilo.pl/pub/akademia/akademia-afilo-golden-line.gif&imgrefurl=http://www.goldenline.pl/spotkanie/akademia-afilo-szkolenie-marketing-internetowy-rozliczany-za-efekt-bezplatne-100-dofinansowania&usg=__MP5uVyKIR-LHArMX4P3Fz6hJTEE=&h=300&w=520&sz=26&hl=pl&start=130&zoom=1&tbnid=C2moGLIkjrWe4M:&tbnh=97&tbnw=168&ei=SKC6Tc3fA4GAOv_OlOYF&prev=/search%3Fq%3Defekt%2Bz%2Bma%25C5%2582ych%2Bog%25C5%2582osze%25C5%2584%2Breklamowych%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D578%26tbm%3Disch0%2C2736&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=104&vpy=82&dur=3487&hovh=170&hovw=296&tx=156&ty=94&page=7&ndsp=23&ved=1t:429,r:0,s:130&biw=1366&bih=578

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.wirtualnemedia.pl/img/239/46/89_reklama_prasowa.jpg&imgrefurl=http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adam-malysz-inwestuje-z-generali&h=400&w=307&sz=20&tbnid=Lti5zpKqnTaZiM:&tbnh=124&tbnw=95&prev=/search%3Fq%3Dreklama%2Bprasowa%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=reklama+prasowa&hl=pl&usg=__WbbU-PfEb8X7xrdPtx254k-Yh-Y=&sa=X&ei=EKy6Tdh_xp86rLac_AU&sqi=2&ved=0CC0Q9QEwAw

Brak komentarzy: