poniedziałek, 25 kwietnia 2011

Tekst w reklamie


Oprócz obrazu i dźwięku w reklamie bardzo ważny jest tekst. Nie chodzi tylko o główny slogan, ale także o rozmowy. Istotne jest by komunikat był przekonujący. Dodatkowo trzeba skonstruować hasło, które zapadnie w pamięci. Wiele z nich przechodzi później do mowy codziennej. Przez lata sposób tworzenia sloganu uległ ewolucji. Początkowo czerpał z literatury (np. z Mickiewicza w reklamie papierosów Lucky Strike: „Jedzą, piją, Lucky palą”), potem z kultury popularnej (np. hasło „Baw się razem z Chio” dla chrupek Chio Chips była inspirowane piosenką Czerwonych Gitar  „Baw się razem z nami”). Obecnie często używa się języka potocznego (np. „Harnaś. Piwo po zbóju”), a także sztuczek słownych (np. „Efekt guarantowany”). Niektóre z nich na stałe pozostają przy marce. Oto kilka przykładów:

















Nietrudno znaleźć tez przykłady w telewizji:




Reklamy czasem są opierane na podobnym schemacie, ale zmianie (lekkiej) ulega właśnie slogan. Tak właśnie działo się w reklamach piwa Żubr (także w reklamach sieci Heyah i Plusa - występy kabaretu Mumio).



Jak widać slogan jest ważną częścią reklamy. Najbardziej zostaje w pamięci i pozwala zidentyfikować markę. Z reguły są to krótkie zdania, uniwersalne, spójne z ogólną koncepcją reklamy, a także mające zachęcić nas do działania.

Źródła: zdjęcia pochodzą z wyszukiwarki Google.pl 

Brak komentarzy: