niedziela, 24 kwietnia 2011

Internet czy telewizja- gdzie reklama oddziałuje intensywniej?

Niewątpliwie internet szybko wyrabia sobie pozycję jako najsilniejsze medium. Wypada jednak zadać sobie pytanie czy jest on również najsilniejszym medium reklamowym. Jak świadczą badania przeprowadzone przez firmę Deloitte pod tym względem pierwsze miejsce zajmuje telewizja, a rok 2011 tylko umocni jej pozycję.

Można więc śmiało stwierdzić, że portale społecznościowe nie przyczynią się tak mocno jak przewidywano do podniesienia dochodów czerpanych z reklam internetowych.



Telewizja czy internet?



Warto zapoznać się z faktami:

  • Najlepiej zapamiętywane reklamy pochodzą z telewizji (39% wskazań), pomimo, że również irytują w największym stopniu.
  • Reklamy w internecie są gorzej oceniane przez konsumentów i mają niski współczynnik zapamiętywania.
  • Reklama w internecie dyskwalifikowana jest przez konsumenta przede wszystkim przez jej nachalność. Badani często oceniają reklamę internetową właśnie przez pryzmat łatwości jej wyłączenia.

Które medium zatrzymuje ludzi na dłużej?





Jak wynika z wykresu mimo wysokiej oglądalności telewizji, reklama w tym medium wciąż nie nudzi się konsumentom. Pod tym względem tv zajmuje najwyższe miejsce, jeśli chodzi o ogólne wydatki na reklamę. Szybki dostęp do informacji i niewielkie koszty nie zmieniają pozycji internetu, który nadal jest w tyle. Warto podkreślić, że w szybkim tempie wzrasta czas korzystania z usług internetowych, jednak nadal jest mu daleko do tego, który ludzie spędzają, oglądając telewizję.


Według badań przeprowadzonych we wszystkich krajach przez firmę Deloitte wszędzie czas spędzony na oglądaniu telewizji jest wyższy niż ten spędzony na surfowaniu w sieci. Co ciekawe statystyczny Polak przed telewizorem wysiaduje znacznie dłużej niż mieszkańcy lepiej rozwiniętych krajów. Jednak w porównaniu do Internetu różnice te nie są wielkie. Może to wynikać z innego stylu życia lub rozpowszechnionego trendu, który polega na tym, że dźwięki tv towarzyszą nam często jako tło do wykonywanych przez nas czynności.



„W 2011 roku nastąpi wzmocnienie pozycji telewizji jako tzw. super medium, co zaprzecza wyrażanemu przez niektórych komentatorów poglądowi, że jest to już medium przestarzałe. Przewiduje się, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym roku o około 8%, ustępując jedynie dynamice wzrostu wydatków reklamowych w Internecie i w kinie. Jednakże reklamy telewizyjne nadal będą stanowić ponad połowę wartości rynku.” – mówi Maciej Klimek, Starszy Menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte.

Materiały wykorzystane przy tworzeniu wpisu pochodzą z następujących stron:


1 komentarz:

Joanna Kuligowska pisze...

Moim zdaniem reklama dużo bardziej oddziałuje w internecie, dlatego też polecam adwords wroclaw. Dzięki takim kampaniom można naprawdę wiele zyskać. W obecnych czasach, kiedy to kupowanie przez internet staje się dużo powszechniejsze niż to w sklepach stacjonarnych, trzeba dbać o takie rzeczy.