Główne problemy jakie poruszają kampanie to:
- alkohol - w Polsce rusza właśnie 4 edycja "Piłeś? Nie jedź!". Oprócz ulotek, billboardów będą także spoty radiowe i telewizyjne. Oto co zobaczymy w telewizji:
I parę przykładów z Polski.
- narkotyki np. "Brałeś? Nie jedź!"
- przejazdy kolejowe
- zapinania pasów bezpieczeństwa
Tylko jedna osoba na obrazku jeździła z zapiętymi pasami i to uratowało jej życie. |
Jak widać nie wszystkie kampanie są szokujące, bo ta jest wyjątkowo subtelna, ale w całości przedstawia problem.
- prędkości
- pisania smsów czy też rozmawiania przez telefon - poniżej część filmu, który ma być wyświetlany w ramach edukacji prowadzonej w szkołach podstawowych w Walii i Wielkiej Brytanii.
Wiele akcji jest kierowana także do motocyklistów, którzy często łamią przepisy, choć należy pamiętać także o tych rozsądnych i niebrawurowych posiadaczach dwóch kółek. Kierowcy samochodów także przyczyniają się do wypadków z udziałem motocyklistów i to często z własnej winy, dlatego do nich też się przemawia.
Nic dziwnego, że kampanie dla kierowców są bardzo realistyczne, szokujące i nazywane kontrowersyjnymi. Jak inaczej przemówić do rzeszy osób uważających się za "idealnych" kierowców, bo za takich postrzega się większość osób? Jak uczulić ludzi na myślenie o tym co robią? Najbardziej chyba przemawia dosadność chociaż można się zastanowić czy czasem zbyt szokujący przekaz nie jest wypierany przez jednostkę z pamięci? Jednak z drugiej strony zbyt "lekkie" pokazanie problemu może spowodować, że obok plakatu przejdziemy obojętnie. Co istotne to problemy dotyczy całego świata, a nie tylko naszego kraju.
Źródła:
Zdjęcia i informacje pochodzą z tych stron.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz