środa, 27 kwietnia 2011

Reklama wykreowana

Reklama, aby była skuteczna musi być pomysłowa, zaskakująca, wzbudzająca ciekawość... Ale nie tylko - niezwykle istotny jest sposób myślenia o komunikacji w reklamie, który zakłada zaangażowanie odbiorców w rozmowy o produkcie lub usłudze. Kiedy to, co widzimy, co obserwujemy w reklamie, przenosimy do naszego codziennego życia. W kampaniach reklamowych coraz ważniejszą rolę zaczęła pełnić kreacja - bohaterów, historii, świata przedstawionego, dialogów.. Ważne, o ile nie najważniejsze, jest stworzenie odbiorcom tematów do rozmowy o treści reklamy.

Komunikacja ma służyć budowaniu relacji, odpowiadaniu na rzeczywiste potrzeby odbiorców, a także dostarczaniu rozrywki. W kreacji opowiadanie czy zachwalanie produktu schodzi na dalszy plan, nie pełni już tak ważnej roli, jak w tradycyjnej reklamie.

W telewizji i nowych mediach bardzo ważna jest dobrze przemyślana strategia oraz kreacja w kampaniach reklamowych. Wiadomo, że to, co odmienne i charakterystyczne zapamiętuje się prościej, a budowanie świadomości i wizerunku firmy odgrywa przy tym kluczową rolę.

Do najbardziej udanych polskich reklam, w których posłużono się kreacją, zaliczyć można reklamy banku ING, jak np. „Orędzie” z Markiem Kondratem, które emitowane były jesienią 2008 roku. Spot ten cieszył się ogromną popularnością. Jego fragmenty pokazane zostały nawet w programach informacyjnych. Cel kampanii został bardzo szybko osiągnięty – bank osiągnął nawet swój rekord sprzedaży depozytów w trakcie trwania jednej kampanii.

źródło obrazka: http://www.stefanskaklaudia.pl/celebryci-w-ataku/

Następnym przykładem tego typu reklam może być kampania Telekomunikacji Polskiej. Wykreowano w niej dwie zabawne postacie – Serca i Rozumu, a komunikacja adresowana jest do tych, którzy „kierują się sercem” oraz tych, „co kierują się rozumem”. Bohaterowie spotu wzbudzili wielką sympatię wśród odbiorców, co ociepliło wizerunek TP. Maskotki z ich podobiznami dołączane są do promocyjnych pakietów TP. Utworzono nawet fanpage na portalu społecznościowym Facebook, poświęcony bohaterom reklamy. W momencie pisania tego postu, 239.543 osoby są fanami tego profilu. Efekt sprzedażowy okazał się również ogromnym sukcesem.

źródło obrazka: http://wiszniewski.info/2011/03/16/serce-i-rozum-wzorowa-kampania-reklamowa-tp-s-a/

Innym przykładem mogą być reklamy sieci supermarketów Tesco. Występujący w animowanych spotach reklamowych bohaterowie – pan Henio i jego żona Krystyna, wzbudzają sympatię, a ich dialogi i historyjki bawią i rozśmieszają. Podobnie, jak występujący od lat, w reklamach sieci Plus kabaret Mumio. Wprowadzone przez bohaterów słownictwo, czy nawet całe dialogi, przechodzą do naszego potocznego języka z olbrzymią łatwością, wspierając przy tym kampanie reklamowe producentów, a także wzbudzając duże zainteresowanie ich ofertą.

źródło obrazków: http://demotywatory.pl/2041193/Reklamy-Tesco
http://community.platige.com/news/437?lng=pl



Doskonałym przykładem będzie również firma Danone wraz z bohaterem ich spotów reklamowych – Małym Głodem. Jest on nieodłącznym elementem promowania serków Danio, pojawia się od kilku lat w każdej z reklam poświęconych temu produktowi. Maskotka Małego Głoda dołączana była do promocyjnych zestawów serków, a jego profil na facebook’u posiada 285.673 tysiące fanów! Na profilu prowadzona jest ciągła komunikacja z fanami – niemal żaden komentarz nie zostaje pozostawiony bez odpowiedzi.

źródło obrazka: http://www.creativ3.pl/danone-maly-glod/

Skuteczność kreacji jest kolejnym dowodem na to, że w reklamie liczy się pomysł i że to on jest głównym czynnikiem wpływającym na sukces danych kampanii.



Źródła:
- http://www.creativ3.pl/danone-maly-glod/
- www.press.pl
- http://wiszniewski.info/2011/03/16/serce-i-rozum-wzorowa-kampania-reklamowa-tp-s-a/
- http://demotywatory.pl/2041193/Reklamy-Tesco
- http://community.platige.com/news/437?lng=pl
- http://www.stefanskaklaudia.pl/celebryci-w-ataku/
- http://www.creativ3.pl/plus/

Brak komentarzy: