Komunikacja ma służyć budowaniu relacji, odpowiadaniu na rzeczywiste potrzeby odbiorców, a także dostarczaniu rozrywki. W kreacji opowiadanie czy zachwalanie produktu schodzi na dalszy plan, nie pełni już tak ważnej roli, jak w tradycyjnej reklamie.
W telewizji i nowych mediach bardzo ważna jest dobrze przemyślana strategia oraz kreacja w kampaniach reklamowych. Wiadomo, że to, co odmienne i charakterystyczne zapamiętuje się prościej, a budowanie świadomości i wizerunku firmy odgrywa przy tym kluczową rolę.
Do najbardziej udanych polskich reklam, w których posłużono się kreacją, zaliczyć można reklamy banku ING, jak np. „Orędzie” z Markiem Kondratem, które emitowane były jesienią 2008 roku. Spot ten cieszył się ogromną popularnością. Jego fragmenty pokazane zostały nawet w programach informacyjnych. Cel kampanii został bardzo szybko osiągnięty – bank osiągnął nawet swój rekord sprzedaży depozytów w trakcie trwania jednej kampanii.
źródło obrazka: http://www.stefanskaklaudia.pl/celebryci-w-ataku/
Następnym przykładem tego typu reklam może być kampania Telekomunikacji Polskiej. Wykreowano w niej dwie zabawne postacie – Serca i Rozumu, a komunikacja adresowana jest do tych, którzy „kierują się sercem” oraz tych, „co kierują się rozumem”. Bohaterowie spotu wzbudzili wielką sympatię wśród odbiorców, co ociepliło wizerunek TP. Maskotki z ich podobiznami dołączane są do promocyjnych pakietów TP. Utworzono nawet fanpage na portalu społecznościowym Facebook, poświęcony bohaterom reklamy. W momencie pisania tego postu, 239.543 osoby są fanami tego profilu. Efekt sprzedażowy okazał się również ogromnym sukcesem.
źródło obrazka: http://wiszniewski.info/2011/03/16/serce-i-rozum-wzorowa-kampania-reklamowa-tp-s-a/
Innym przykładem mogą być reklamy sieci supermarketów Tesco. Występujący w animowanych spotach reklamowych bohaterowie – pan Henio i jego żona Krystyna, wzbudzają sympatię, a ich dialogi i historyjki bawią i rozśmieszają. Podobnie, jak występujący od lat, w reklamach sieci Plus kabaret Mumio. Wprowadzone przez bohaterów słownictwo, czy nawet całe dialogi, przechodzą do naszego potocznego języka z olbrzymią łatwością, wspierając przy tym kampanie reklamowe producentów, a także wzbudzając duże zainteresowanie ich ofertą.
http://community.platige.com/news/437?lng=pl
Doskonałym przykładem będzie również firma Danone wraz z bohaterem ich spotów reklamowych – Małym Głodem. Jest on nieodłącznym elementem promowania serków Danio, pojawia się od kilku lat w każdej z reklam poświęconych temu produktowi. Maskotka Małego Głoda dołączana była do promocyjnych zestawów serków, a jego profil na facebook’u posiada 285.673 tysiące fanów! Na profilu prowadzona jest ciągła komunikacja z fanami – niemal żaden komentarz nie zostaje pozostawiony bez odpowiedzi.
Skuteczność kreacji jest kolejnym dowodem na to, że w reklamie liczy się pomysł i że to on jest głównym czynnikiem wpływającym na sukces danych kampanii.
Źródła:
- http://www.creativ3.pl/danone-maly-glod/
- www.press.pl
- http://wiszniewski.info/2011/03/16/serce-i-rozum-wzorowa-kampania-reklamowa-tp-s-a/
- http://demotywatory.pl/2041193/Reklamy-Tesco
- http://community.platige.com/news/437?lng=pl
- http://www.stefanskaklaudia.pl/celebryci-w-ataku/
- http://www.creativ3.pl/plus/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz