piątek, 1 kwietnia 2011

REKLAMA MOŻE PRZYNIEŚĆ NAJWIĘCEJ KORZYŚCI REKLAMODAWCOM

Wady & Zalety

Reklama jakże często obserwowana przez nas niesie ze sobą zarówno cechy pozytywne jak i negatywne. Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę jak ogromną siłę ma reklama. Trafia ona bezpośrednio do naszej podświadomości i każdemu z nas niejednokrotnie zdarzyło się zakupić produkt, który w gruncie rzeczy nie był nam do niczego potrzebny. To za sprawą bodźca, który został przesłany właśnie do naszej podświadomości. Zdarza nam się rozmawiać o reklamach. Wymieniamy przodujące typy, opowiadamy o tych, które drażnią. Można by powiedzieć, że żyjemy nią, cieszymy się gdy trafimy na tą, którą lubimy. Dzięki reklamie marka może dotrzeć do szerokiej rzeszy odbiorców, informując ich o produkcie i dokonanych w nim zmianach. Wpływa na naszą świadomość. Ale czy jest ona na pewno czymś dobrym? Czy nie jest tylko przysłowiowym stekiem bzdur, służącym do manipulacji nami? Osobiście uważam, ze reklama ma więcej wad. Reklamodawcy grają na naszych emocjach. Produkt zawsze jest przedstawiany w superlatywach. Wszystko idealnie dopracowane poprzez grę świateł, wygląd produktu i detale, na które tak na prawdę niewielu z nas zwróci uwagę, ale, które doskonale komponują się w całość. Często również świadome wprowadzanie w błąd potencjalnego klienta. Wzbudza też ona u konsumentów nadmierną potrzebę zakupu. Efektem tego mogą być zbyt duże ilości zakupywanych produktów. Idąc dalej przyczynia się to do nadmiernego spożywania co w efekcie może doprowadzić do zagrożenia zdrowia a nawet życia. Inną ujemna cechą nieumiarkowanych zakupów może być marnowanie towarów i doprowadzenie do zanieczyszczenie środowiska.


Anna Bachmatiuk

Brak komentarzy: