piątek, 15 kwietnia 2011

"Bohater młodzieży"

Artykuł 16 ustawy o radiofonii i telewizji zakazuje reklamy wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych, produktów imitujących wyroby tytoniowe lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli związanych z używaniem tytoniu, w zakresie regulowanym przez ustawę z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.
Prawo jest prawem – respektować trzeba.
Wg PWN papieros to wyrób z drobno pokrojonego tytoniu przem., uformowanego w walec i otoczonego bibułką; do różnych gatunków p. dobiera się mieszanki licznych odmian tytoniu, także o niskiej zawartości nikotyny (ok. 1,5%); palenie p. jest szkodliwe dla zdrowia. Encyklopedia nie wspomina, że wyrób ten prowadzi do uzależnienia. Silnego uzależnienia.
Agencja reklamowa Leo Burnett stworzyła kampanię reklamową papierosów, która stała się legendą, niedoścignionym wzorem kreatywności oraz tworzenia wizerunku.
Paradoksalne jest to, że papierosy Marlboro stały się symbolem wolności. Sukces ten zawdzięczają „kowbojskim” reklamom. W latach 40. twarzą kampanii stał się Clarence Hailey Long - cowboy z Teksasu. Jego zdjęcie, będące częścią kampanii reklamowej Marlboro, stało się jednym z najsłynniejszych w historii.
Narodziła się legenda Marlboro Mana. Kiedy reklama przeniosła się do TV stała się tak skuteczna, że w Wielkiej Brytanii w 1974 roku spoty przygotowane przez Leo Burnett zostały zakazane. Ze względu na to, że kowboj Marlboro stał się „bohaterem młodzieży”. 
To już trochę bardziej współczesna wersja:
                                                 
Marlboro Man stał się także częścią kampanii antynikotynowej:


Brak komentarzy: