wtorek, 5 kwietnia 2011

Złudzenia optyczne w reklamie


      1. Co to jest złudzenie optyczne?
        Błędna interpretacja obrazu przez mózg pod wpływem kontrastu, cieni, użycia kolorów, które automatycznie wprowadzają mózg w błędny tok myślenia. Złudzenie wynika z mechanizmów działania percepcji, które zazwyczaj pomagają w postrzeganiu. W określonych warunkach jednak mogą powodować pozornie tylko prawdziwe wrażenia.
      2. Nie od dzisiaj wiadomo,że ogromna część ludzi to wzrokowcy, a co za tym idzie reklamodawcy muszą tworzyć takie reklamy,żeby udało im się przyciągnąć naszą uwagę. Wiadomo również,że w internecie czy też telewizji zadanie jest o wiele prostsze niż w gazetach. W tych pierwszych możemy wykorzystywać przeróżne formy, animacje łączyć z dźwiękiem, wprowadzać różne urozmaicenia. Jak zwykło się mawiać do wyboru do koloru. Właśnie, jeśli już o kolorze mowa to poniżej zamieszczam reklamę firmy Sony...


Dzięki złudzeniom optycznym reklamodawcy wprowadzili ruch do reklam w druku. Możemy na papierze oglądać migające banery.


Czy widzicie znikające kropeczki?? Podobny efekt zastosowano w reklamie Clerasilu.


Nie tylko reklamy drukowane wykorzystują złudzenia. Poniżej reklama firmy produkującej staniki – Wonderbra.


Tego typu reklamy może i przyciągają uwagę, ale niejednego widza mogą przyprawić o zawrót głowy... A tego reklamodawcy chyba nie planowali;)
Źródła: www.wikipedia.pl, www.youtube.com

Brak komentarzy: