niedziela, 10 kwietnia 2011

Internetowa reklama graficzna

Reklama graficzna to najpopularniejszy sposób obecności reklamowej w Internecie, to doskonałe narzędzie zarówno w kampaniach nastawionych na budowanie wizerunku i wzmacnianie świadomości marki, jak i w kampaniach nastawionych na efekt bezpośredni, np. wzmocnienie sprzedaży. Uważana jest za najskuteczniejszą w przyciąganiu uwagi klienta. W przeciwieństwie do zwykłych reklam, te graficzne mają większe szanse przykucia wzroku osób przeglądających daną witrynę internetową.

Reklama bannerowa w tradycyjnej formie często próbuje przekonać odbiorców do danego produktu, chociaż ten tego wcale nie potrzebuje. Wszyscy odbiorcy na równi są bombardowani reklamami, które w małym stopniu ich dotyczą. Natomiast reklama graficzna jest umieszczana na stronach zawierających treści adekwatne do treści reklamy - reklama pojawia się na serwisach tematycznie związanych z zawartością reklamy, dzięki czemu dociera do użytkowników zainteresowanych ofertą firmy.

Rodzaje reklamy graficznej

  • Banerowe:

Billboard  
bardzo popularna forma reklamowa. Ekspozycja na górze strony oraz rozmiary billboardu pozwalają na wykorzystanie tego narzędzia w działaniach reklamowych nastawionych na efekt wizerunkowy jak i bezpośredni. Widoczny jest na każdej podstronie serwisu. Jego lokalizacja sprawia, iż jest to jeden z najskuteczniejszych elementów reklamowych.

  •  Nad treścią 

Brandmark

graficzna reklama w formie okna pop-up mogąca jednak przybierać dowolny kształt. Brandmark wyświetlany jest nad treścią strony w przeglądarce, można przesuwać go w obrębie okna przeglądarki, w którym wyświetlana jest strona. Każda reklama tego typu musi zawierać przycisk minimalizujący reklamę, napis ZAMKNIJ oraz przycisk zamykania reklamy "X" umieszczone w prawym górnym rogu kompozycji.


 Reklama graficzna pomaga tekstowej


Użytkownicy, którzy oglądają zarówno reklamy graficzne, jak i tekstowe tego samego reklamodawcy, cechują się o 22% wyższym współczynnikiem konwersji, niż ci, którzy oglądają tylko reklamy tekstowe, wynika z raportu Atlas Institute.

Brano pod uwagę 11 reklamodawców. W badaniu obserwowano zachowanie 1,8 mln amerykańskich internautów w kwietniu 2006.

Zostali onlie podzielenie na trzy grupy. Pierwsza, oglądała tylko reklamy graficzne. Druga, tylko reklamy tekstowe w wyszukiwarkach. Trzecia grupa, oglądała zarówno reklamy tekstowe jak i graficzne.

Użytkownicy, którym pokazywano tylko reklamy tekstowe, mieli trzy razy wyższy współczynnik konwersji od tych, którym pokazywano tylko reklamy graficzne. Z kolei ci, którym pokazywano obydwie formy reklamowe, mieli o 22% wyższy współczynnik konwersji, od osób oglądających reklamy tekstowe.

Średnio 44% użytkowników, którym eksponowane są reklamy tekstowe, ogląda również reklamy graficzne.

Zdaniem Atlas Institute, powinno się zwracać większą uwagą na efekt współdziałania reklamy graficznej i tekstowej. 



Źródło:
The Combined Impact of Search and Display Advertising – Why Advertisers Should Measure Across Channels / By Esco Strong

Brak komentarzy: