poniedziałek, 25 kwietnia 2011

Akcje promocyjne

      Agencje reklamowe oferują najróżniejsze formy reklamowania określonej marki, czy też poszczególnych produktów. Jedną z nich są właśnie akcje promocyjne. Któż bowiem z nas o nich nie słyszał? Co weekend w hipermarketach natykamy się na stoiska ze ślicznymi hostessami, które zachęcają nas do zapoznania się z oferowanymi, przez daną firmę, usługami. Firmy, korzystające z tego typu reklamy, nie tylko są lepiej postrzegane wśród potencjalnych odbiorców, ale także wyróżniają się znacznie na tle konkurencji. Bezpośredni kontakt z klientem pozwala na dokładniejsze zgłębienie jego potrzeb, a także zebranie opinii na temat poszczególnych usług czy produktów. Wśród celów takiej akcji promocyjnej wymienia się najczęściej: umocnienie pozycji danej firmy, tworzenie jej pozytywnego wizerunku, oraz zdobywanie nowych klientów. Aby zaspokoić wszelkie potrzeby agencje reklamowe oferują swoim klientom bardzo różnorodne typy akcji promocyjnych. Najczęściej są nimi:

Audyt - Przeprowadzany jest najczęściej w formie ankiety. Jego celem jest sprawdzenie czy cel wyznaczony przez daną firmę został osiągnięty, lub czy produkty bądź usługi są zgodne z oczekiwaniami klientów. Po zakończeniu procesu zbierania opinii, wszystkie dane są opracowywane w formie specjalnego raportu.

Merchandising – czyli promocja w miejscu sprzedaży. Polega na wpływaniu na zachowania klientów, poprzez wystrój pomieszczenia i sposób prezentacji towarów w celu zwiększenia sprzedaży, zainteresowania odbiorców, a nawet zwiększeniu subiektywnej wartości towaru w oczach klienta. Merchandising ma za zadanie, wzbudzić pożądanie, zainteresować, a także w końcu nakłonić konsumenta do kupna produktu. Działa on poprzez informowanie w sposób atrakcyjny i przejrzysty o istnieniu i lokalizacji sklepu, oferowanym asortymencie towarów, nowościach, towarach godnych szczególnej uwagi, oraz rozmieszczeniu stoisk. Agencje reklamowe najczęściej zajmują się zatrudnieniem hostess i ich specjalnym przygotowaniem do odpowiednich promocji. Prócz tego dodatkowo zajmują się projektowaniem przeróżnych gadżetów, strojów promocyjnych a także standów, które mają zostać użyte podczas określonych promocji.

Kolportaż materiałów reklamowych – to nic innego jak docieranie do masowego grona odbiorców, za pomocą doręczania materiałów reklamowych takich jak ulotki czy broszury. Agencje reklamowe zajmują się najczęściej zatrudnianiem kolporterów do roznoszenia powyżej już wymienionych druków.

 Źródła:
http://intersim.pl
Zdjęcia:
1. http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQpknCHielVP4DR8nwxRyjteuR7VzLCsPqLsshwGNTnz8dq3vkPcw&t=1
2. http://www.sparcanada.ca/uploaded/tiny_mce/Image/Walmart%20merchandising.jpg

Brak komentarzy: