czwartek, 14 kwietnia 2011

obraz = 1000 słów

Guinness Extra Cold. Lody, wiatrak. Reklamy piwa Guinness Extra Cold posługują się prostą, symboliczną ikonografią szklanki dla zilustrowania w różny sposób idei "bardzo zimnego piwa".














Kampanie oparte tylko na obrazie
nie są niczym nowym. Świetnym przykładem efektywności tego typu reklamy są np.: reklama papierosów Benson and Hedges z lat 70. i Benettona z lat 90. Obraz jest ważny szczególnie na dzisiejszym rynku globalnym, gdzie marki muszą pokonywać granice kulturowe. Język nie stanowi bariery, jeśli to obraz komunikuje właściwy przekaz.


























Nagrodzona kampania firmy Boddington. Emitowana w prasie i na plakatach, posługuje się wyłącznie obrazem i logo. Stworzenie długoterminowej kampanii może być trudne bez takiego silnego centralnego pomysłu.

















Mniej tekstu

Nie jest przypadkiem, że popularność reklam bez reklamy (tzw. body copy) rozprzestrzeniła się wraz z wzrostem dostępu do internetu. Umożliwia on znalezienie dalszych informacji o produkcie lub usłudze w wolnym czasie, likwidując potrzebę istnienia reklam z długim tekstem w prasie. Całodobowy rynek internetu dostarcza użytkownikowi interaktywną broszurę, które może przejrzeć, kiedy tylko zechce. Kilka kliknięć myszką pozwala internaucie oglądać najświeższe reklamy telewizyjne lub wybrać się na wirtualną wycieczką z produktem.


Obraz opowiada całą historię

Najlepsze reklamy bez tekstu działają świetnie, bo tak naprawdę go nie potrzebują. Komunikują przekaz natychmiast i opierają się na długoterminowym pomyśle. Zespół kreatywny musi starać się uczynić komunikację tak prostą, jak to jest tylko możliwe - niektóre reklamy oparte na obrazie mogą być mniej skuteczne, bo wymagają za dużego wysiłku do rozszyfrowania zbyt skomplikowanego obrazu, podczas gdy kilka słów wyjaśnienia wsparłoby komunikację.

Wyróżnij się z tłumu

Uważa się, że dziś konsumenci są bardziej wyrobieni i wrażliwi wizualnie niż kiedyś, co czyni ich dużo bardziej selektywnymi w odbiorze tego typu obrazu, który do nich dociera. Czasem pojedynczy, dynamiczny, wyróżniający się obraz może powiedzieć o wiele więcej o marce niż cała seria zdjęć produkcyjnych. Intrygujący, zagadkowy, szokujący projekt pozwala odbiorcy samemu skojarzyć przekaz. Dzięki temu może być lepiej zapamiętany, ponieważ jest angażujący i interaktywny.












Brak komentarzy: