wtorek, 5 kwietnia 2011

Metoda ,,przed i po " w reklamie

Reklamy są dosłownie wszędzie. Nie da się od nich uciec i nie można ich ominąć. Wywołują u nas pozytywne i negatywne emocje, można tu wyróżnić m.in. szok, zaskoczenie, śmiech, gniew,strach i zdenerwowanie. Często gdy nasz ulubiony film jest przerywany kilkuminutowym spotem dostajemy szału. Jednak reklama w pewnych momentach również nas bawi przez co zapamiętujemy dany spot, który później siedzi nam w głowie. Tak,więc emocje odgrywają podstawową rolę w komunikatach reklamowych.

Naczelnym celem reklamy jest wywołanie u odbiorcy trzech mechanizmów: uświadomienia, zainteresowania i wzbudzenia pożądania danego produktu. Aby sprostać temu celowi reklama musi spełniać oczekiwania konsumentów. Dlatego warto tu wspomnieć o metodzie “przed i po” (”before & after”).

Metoda, ta polega na porównaniu ze sobą dwóch przeciwstawnych sobie sytuacji, w której mogą znaleźć się ewentualni klienci. Pierwsza sytuacja następuje przed użyciem reklamowanego produktu. Bohater zazwyczaj wtedy jest w złym samopoczuciu, jedyne co może mu pomóc to właśnie reklamowany produkt, który w zaledwie kilku sekundach postawi go na nogi i sprawi,że lepiej się poczuje. Druga sytuacja to już moment, w którym zetknęliśmy się z danym produktem, który wpłynął na nas pozytywnie, dostarczył nam siły ( napoje energetyzujące ) czy uśmierzył różnego rodzaju bóle (reklama leków, ziół itp.) Możemy tu wyróżnić takie oto przykładowe reklamy:







“Porażka przed, sukces po” tak można podsumować każdy z tych spotów, gdzie główną metodą manipulacyjną jest tutaj gra słowa. Jednak ważnym elementem jest również wykorzystanie w tego typu reklamie osób wiarygodnych i specjalistów. Chociaż tak naprawdę bardzo rzadko się zdarza by były to osoby rzeczywiście związane ze specjalnością, którą się im przypisuje. Często są to zwykli aktorzy reklamowi. Jednak mimo wszystko taka reklama skutkuje.

Źródła:

http://www.swiatmarketingu.pl/

http://www.youtube.com/


Brak komentarzy: