niedziela, 10 kwietnia 2011

Czy reklama kłamie?


Reklama kłamie?
Twórcy reklam doskonale znają cztery elementy procesu kupna/sprzedaży i na ich podstawie, a szczególnie na jednym opierają wszystkie akcje promocyjne. Tym podstawowym elementem procesu kupna jest wzbudzenie w potencjalnym kliencie potrzeby posiadania danego produktu. Zapewne bez niejednej rzeczy człowiek mógłby się obejść, lecz widząc ją w sklepie na półce bez zastanowienia wyciąga po nią rękę. Dzieje się tak, ponieważ już wcześniej, gdy oglądał reklamę tego produktu została wytworzona w nim potrzeba posiadania go. W tej sytuacji powstaje pytanie jak się uchronić przed tą manipulacją? Na pewno nie jesteśmy w stanie zapomnieć o istnieniu reklamy, ani też "skreślić" jej z naszego życia, bo jak wspomniałem na początku, jest ona obecna na każdym kroku. Jest jednak wyjście: przede wszystkim świadomość tego jak działa reklama. W momencie gdy będziemy wiedzieli chociaż o niektórych mechanizmach perswazji (chociażby tych opisanych tutaj), będzie nam łatwiej kontrolować swoje zachowanie w czasie zakupów. Może warto zastanowić się przed pójściem do sklepu co naprawdę jest mi w danym momencie potrzebne i niezbędne, gdyż w sklepie będzie już, niestety, działał mechanizm kupna. Chciałabym posłużyć się przykładem produktu który jeszcze niedawno sama miałam zamiar kupić!

Oglądając  kolorowe czasopisma dla Kobiet często natykam się na reklamy różnego rodzaju produktów  odchudzających.  Ostatnio zainteresował mnie produkt firmy Linea a mianowicie „Linea detox”, czyli tabletki odchudzające.  Treść reklamy była bardzo interesująca, i zachęcająca do kupna tego cudownego produktu. Mniej więcej wyglądało to tak:
Linea DETOX - Nowość !!
Linea DETOX oczyszcza organizm dzięki eliminacji zalegających toksyn. Podczas odchudzania bardzo ważne jest oczyszczenie organizmu z toksyn, które zalegają w Tobie. Szkodliwe substancje spowalniają metabolizm. Linea Detox poprzez eliminację szkodliwych toksyn  przyspiesza metabolizm, co sprawia że odchudzanie jest efektywniejsze nawet o 38%!
Linea Detox - działanie:
- oczyszcza organizm z toksyn,
- zmniejsza łaknienie,
- spala tkankę tłuszczową,
- zapobiega tworzeniu się nowych komórek tłuszczowych.
Skuteczność produktu wynika ze skorelowanego działania specjalnie dobranych składników. Linea DETOX zawiera:
Chlorella - to słodkowodna alga, która dzięki unikalnej budowie komórkowej wspomaga procesy usuwania szkodliwych produktów przemiany materii, miedzy innymi toksyn z organizmu,
 Wyciąg z liści pokrzywy - uważany jest za środek "czyszczący krew". Dzięki obecności flawonoidów pomaga pozbyć się z organizmu szkodliwych produktów przemiany materii. Dzięki swoim właściwością pokrzywa wpływa na lepsze dotlenienie organizmu,
 Wyciąg z zielonej herbaty - pobudza spalanie tłuszczu oraz zwiększa wydatkowanie energii. Dzięki właściwością antyoksydacyjnym ogranicza działanie wolnych rodników i ich niekorzystny wpływ na komórki całego ciała. Związki w jej zawarte wpływają na prawidłowe działanie wątroby i nerek dzięki czemu zwiększona jest eliminacja toksyn z organizmu,

 L-karnityna - jest naturalnym aminokwasem, odgrywającym ważną rolę w przemianie materii, uczestniczy w zamianie tłuszczu na energię przy jednoczesnym uprawianiu sportu. Zmniejsza zapotrzebowanie na węglowodany, pomaga utrzymać wagę na prawidłowym poziomie.
Cena tego rewelacyjnego produktu to ok. 35 zł za 60 kapsułek. \ 
Pomyślałam hmmmm…czemu nie zawsze warto zgubić parę kilogramów, szczególnie że mamy już wiosnę a do lata już nie daleko.
Postanowiłam wejść na Fora internetowe i zapoznać się z opinią pań które ten ów cudowny produkt wypróbowały.
I oto co znalazłam :

Milutka27: zapewne te nowe linee są tak samo nieskuteczne jak zwykła linea;-/ no, ale nowość to nowość…

Kasik: biorę linee od tygodnia… ja mam po niej wręcz wilczy apetyt więc pewnie ją odstawię bo zamiast schudnąć przytyję…szkoda było kasy..

Jomi:  Ja stosuję Lineę od 4 dni-jestem zmęczona i mam zaparcia(wcześniej się to nie zdarzało).

Aga33: niestety po tych tabl. czuje sie jak balon i nie widzę rezultatów przy średniej diecie, bo nie jadam kolacji…słyszałam wiele negatywnych opinii na temat tego suplementu diety… linea jest nieskuteczna:(

Iwka: moja opinia na temat tych tabletek nie jest dobra po około miesiącu ich brania zero efektu(ale w tym nie było diety i ćwiczeń )zaniepokoiło mnie jedno, zaczęłam mieć dolegliwości z nerkami, wstawałam nawet 3-4 razy w nocy z męczącą potrzebą oddania kilku kropli moczu. dolegliwości ustąpiły po odstawieniu leku prawie natychmiast dałam sobie spokój z lineą;(

http://mmo.pl/941-linea-detox.html

Brak komentarzy: