poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Uczucia w reklamie

Miłość i rodzina są częstym elementem wykorzystywanym w reklamach. Często prezentacja danego produktu np. dotyczącego domu, wiążę się z uświadomieniem obrazu szczęśliwej rodziny. Taka oto reklama ma na celu sprzedaż danego produktu, ale nie tylko. Promuje również małżeństwo , posiadanie gromadki dzieci czy samochodu, zapewniającego bezpieczeństwo całej rodzinie. W takich oto reklamach możemy się spotkać z mnóstwem pozytywnych emocji: zauroczeniem, przyjaźnią czy sympatią. Niestety owe spoty opierają się głównie na atrakcyjności, która często budzi nasze wątpliwości i bywa nieprawdziwa.

Poniżej chciałabym przedstawić mniej zauważalne aspekty wyznawania uczuć w różnych płaszczyznach naszego życia. Możemy tu wymienić następujące spoty:

Nescafe Gold

Reklama przedstawia kobietę, która z troską przykrywa dziecko by się tylko nie obudziło. Tymczasem kochający mąż zaparza dla niej kawę. Oboje siedząc na kanapie delektują się jej smakiem, który mamy wrażenie że przenika przez telewizor. Spot pokazuje, że pragniemy mieć tą kawę, gdyż wiąże się ze spokojem, ufnością i domowym ciepłem. Zwykła kawa sprawia, że i my możemy znaleźć czas dla bliskich i spędzić razem kilka chwil tylko dzięki niej.

Pizza Ristorante

Para spędza wspólnie wieczór, pod gołym niebem, delektując się kawałkiem pizzy.Scena prezentuje nam jak spędzić wspólny wieczór z ukochana osobą w romantycznej atmosferze. Uświadamia nam, że jeśli kupimy te pizzę to będziemy mieli zapewniony sukces w miłości czy pozyskamy zaufanie drugiej osoby, a nawet zostaniemy mistrzami kuchni w jej oczach. Pizza Ristorante gwarantuje sukces, dlatego według powiedzenia ,, przez żołądek do serca” można podsumować ten spot.


PKO- max pożyczka

Dwóch mężczyzn niesie pianino. Jeden z nich ma pretensje do drugiego, że nie kupił synowi gitary tylko pianino. Ten jednak oznajmia, że wziął kredyt w P..K.O. Ta reklama jest bardzo ważnym dowodem na to,że rodzice spełniają marzenia swoich dzieci i są gotowi do poświęceń. W końcu nikogo tak jak własne dzieci nie darzymy takim uczuciem. Z tej reklamy możemy się domyślić, że radość dziecka jest dla rodziców najważniejsza. W końcu to tylko niskie raty kredytu...

Podsumowując można stwierdzić, że te spoty manipulują ludzkimi zmysłami, wykorzystują emocje i uczucia, by sprzedać dany produkt. Dlatego miłość, i inne uczucia są ważnym elementem reklamy i pozwalają nam zadecydować o tym co jest dla nas najważniejsze i naszych najbliższych. Jednak powinniśmy pamiętać co nas skłania do kupna danego produktu.

Brak komentarzy: