CWS- co to jest?
Celebrity worship syndrome- syndrom uwielbienia dla znanych osobistości. Objawia się on w sympatii, zainteresowaniu, a w skrajnych przypadkach obsesji na punkcie gwiazd. Możemy wyróżnić trzy fazy syndromu.
FAZA ŁAGODNA
Występuje ona u co piątej badanej osoby. Objawy charakterystyczne dla tej fazy to: umiarkowane zainteresowanie życiem znanych osób. Pobudki są prozaiczne: fajnie jest wiedzieć na przykład: jaką dietę stosuje ulubiona gwiazda, z kim jest aktualnie związana, gdzie spędza wakacje, jaki dom sobie kupiła.
Wydawać by się mogło, że fan taki jest nieszkodliwy, ale okazuje się, że osoba taka jest bardziej podatna na depresje, może cierpieć na stany lękowe, zaburzenia osobowości
FAZA POŚREDNIA
Fan odczuwa silny stosunek emocjonalny do swojego idola, który przeradza się
w nadmierne zainteresowanie. Efektem może być nałóg zbierania informacji i dosłowne życie życiem gwiazdy. Taka faza dotyczy około 10% ludzi.
FAZA PATOLOGICZNA
Dotykająca ok. 1% społeczeństwa. Tutaj sprawa jest poważna. Stan taki może doprowadzić do prześladowania obiektu uwielbienia. Osobnik nią dotknięty gotowy jest dla swojego idola zrobić wszystko, skrzywdzić siebie, innych ludzi lub nawet swojego idola.
Przeprowadzone badania wykazały, że syndrom uwielbienia gwiazd dotyka około jedną trzecią społeczeństwa. W przypadku 10% osób uwielbienie przybiera formę obsesji.
CWS, a reklama
W większości przypadków celebrity worship syndrome przybiera łagodną formę. Ludzie oglądają seriale ze swoimi ulubieńcami, kupują kolorowe magazyny z wywiadami, zdjęcia
mi z prywatnego życia (zrobione przez wszędobylskich paparazzi), przeglądają portale plotkarskie. Największą sensacje wzbudzają oczywiście skandale, romanse, bijatyki. Duża popularnością cieszą się jednak też zwykłe zdjęcia, na których można zobaczyć, w co dany celebryta jest ubrany, do jakich klubów zagląda, ja
kie czyta gazety, a nawet co je. Tą wrodzoną ludzką ciekawość z powodzeniem wykorzystują agencje reklamowe.
Być jak Angelina Jolie..
Celebryci w oczach przeciętnych ludzi są wzorem doskonałości. Każda kobieta chciałaby mieć usta Angeliny Jolie, figurę Anji Rubik, czy cerę Rihanny. Są zdolne zapłacić ogromną kwotę pieniędzy za sam cień szansy na upodobnienie się do swoich idolek. Pragnienie to obiecują zaspokoić reklamodawcy. Już od dawna w spotach wykorzystywane są wizerunku „znanych i lubianych”.
Jak to było kiedyś?
W latach 90. w reklamach występowały gwiazdy, które w tamtych czasach nie były aż tak popularne, jak teraz. Występ dawał im szansę na pokazanie się w telewizji oraz zyski.
W 1991 roku można było zobaczyć spot z Piotrem Gąsowskim. Aktor reklamował chrupki Star Foods
http://www.youtube.com/watch?v=N5AfrOL5kDM&feature=player_embedded
W 1993 rok- spot z Grażyną Wolszczak- proszek do prania Dixan.
http://www.youtube.com/watch?v=AyZGNG5LTU4&feature=player_embedded
W 1994 Paweł Wilczak prezentował nam proszek OMO.
http://www.youtube.com/watch?v=e9DDUGhhNEM&feature=player_embedded
Inni celebryci występowali w reklamach, gdy byli już rozpoznawalni.
1996- Bogusław Linda- papierosy West
http://www.youtube.com/watch?v=oHSbWt_mQd4&feature=player_embedded
Edyta Górniak w reklamach margaryny Tina, Commercial Union i mydła Lux
http://www.youtube.com/watch?v=meZ_BXDn6sM&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=nlWH9LChT6s&feature=player_embedded
http://mzagro.wrzuta.pl/film/ammEF2KJTUH/edyta_gorniak_prawie_nago_reklama_lux
Cena ładnej buźki
Obecnie w reklamach bierze udział coraz więcej aktorów, sportowców, osób z branży muzycznej. Za nakręcenie jednego, kilkusekundowego spotu popularny celebryta może dostać wynagrodzenie równe pensji serialowej, czy filmowej- zjawisko to nikogo więc już nie dziwi.
Im większa popularność i sympatia widzów- tym większe pieniądze.
Zarobki polskich gwiazd za udział w reklamach:
Marek Kondrat - 1 mln zł
Michał Wiśniewski - 800 tys.
Agnieszka Dygant i Danuta Stenka - 650 tys.
Małgorzata Foremniak - 550 tys.
Jerzy Stuhr - 540 tys.
Krystyna Janda - 525 tys.
Dorota "Doda" Rabczewska - 506 tys.
Andrzej Chyra - 490 tys.
Zbigniew Zamachowski - 420 tys.
Michał Żebrowski - 400 tys.
Katarzyna Figura - 360 tys.
Piotr Fronczewski - 320 tys.
1 komentarz:
Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.
Prześlij komentarz