Wielu reklamodawców zapomina o tym ważnym aspekcie, a przecież to on w dużej mierze będzie świadczył o trafności reklamy. Na cóż nam produkt, jeśli będziemy chcieli sprzedać go niewłaściwej osobie.
Pieniądze z budżetu pójdą w błoto jeśli skutecznie nie znajdziemy grupy odbiorców, którzy zainteresują się reklamą. Pomysł może być najwspanialszy na świecie, precyzyjnie skonstruowany , a hasło reklamowe najbardziej przekonujące na świecie. Lecz jeśli umieścimy go w niewłaściwym medium i przekażemy niewłaściwej grupie osób to nie jest to warte wysiłku
Pomyślmy co może wpłynąć na to by reklama trafiała w gusta, grupę wiekową i upodobania odbiorców: kształt, kolor, nadanie cech niszowych, umieszczenie w odpowiednich mediach, oddzielenie cech męskich od damskich (dynamika, stonowanie) a w reklamach telewizyjnych także dobór aktorów muzyki i światła!!!!)
By to najlepiej zobrazować posłużę się prostym przykładem kosmetyków do pielęgnacji Schwarzkopf. Skupmy się na sygnowanej przez tego producenta marce Schauma. Szampony i odzywki są kierowane kolejno do kobiet mężczyzn i dzieci. Przy czym producent nie reklamuje wszystkich naraz tylko rozdziela produkty i trafia do odpowiedniego odbiorcy.
Reklamodawca wyznacza cechy szamponu, które są odpowiednie dla kobiet: puszystość, miękkość, blask; dla mężczyzn: siła, brak łupieżu; i dla dzieci: słodki zapach, łatwe rozczesywanie włosów.
Ma to przeogromny skutek- produkty są kierowane do odpowiednich odbiorców przez co chętniej kupowane. Czynnik estetyczny pozwala na szybkie rozróżnienie. Produkty dla kobiet mają jasne barwy czerwieni, wiśni, pomarańczowe. Dla mężczyzn kolory są stonowane: szare, niebieskie i zielone, a dla dzieci kolorowe z rysunkami różnych animowanych postaci.
Niewątpliwie wybór odbiorcy wpływa na skuteczność reklamy. Warto o tym pamiętać konstruując przekaz i kierować go w odpowiedni sposób. Trafiony odbiorca to sprzedany produkt. A skuteczna sprzedaż i satysfakcja odbiorcy to najlepsze zaświadczenie o udanej reklamie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz