środa, 6 kwietnia 2011

Życie w rytmie Kit Kata

Reklama ma służyć zwiększeniu sprzedaży. Producenci zabijają sie o klienta, żeby tylko w jakiś sposób zwiekszyć sprzedaż promowanego towaru, czy usługi. Wpływ reklamy na decyzje konsumentów jest ogromny. Świadomie bądź podświadomie oddziaływują one na odbiorców, wpływając na nasz styl życia, czy odzwierciedlając wyznawną przez nas filozofię.
Sukces reklamy tkwi jednak w mentalnosci jej odbiorców. Aby odniosła sukces, musi być w pełni zrozumiana i jak najlepiej odzwierciedlać rzeczywistość, w jakiej potencjalny klient żyje. Musi mieć również na uwadze kulturę kraju, w którym zostanie wyemitowana. Obecnie w dobie globalizacji coraz łatwiej jest stworzyć reklamę uniwersalną, która dotrze do mieszkanców wiekszości krajów naszego globu.
Społeczeństwo XXI wieku jest społeczeństwem zabieganym, zapracowanym. Pochłonieci wspinaczką po szczeblach kariery zawodowej, nie mamy czasu złapać oddechu. Często bywa tak, że poswiecamy pracy cały wolny czas. Nie da się ukryć, że jasteśmy pracoholikami.
Z drugiej strony co tu się dziwić. Rynek pracy jest jaki jest. Wolnych etatów niewele, a szeregi bezrobotnych powiekszają się z dnia na dzień. Pracodawcy mają wobec kandydatów coraz większe wymagania. Wolny etat dziś jest dobrem rzadkim. Szukający pracy są gotowi przyjąć każdą pracę, byleby tylko mieć jakiś dochód. Pracodawcy niestety to wykorzystują. Pracownik jest traktowany nieludzko. Pracuje nadgodziny, za marne pieniądze. Często nie ma także czasu na zrobienie sobie przerwy. Prawda jest okrutna. Pracujemy jak maszyny.
Jak już wcześniej wspomniałam reklama musi być wiarygodna dla odbiorcy, aby odnieść sukces. W pierwszej kolejności to społeczeństwo dyktuje scenariusz reklamy. Obecną sytuację panującą na rynku pracy doskonale podchwyciło Nestle, producent Kit Kata. Hasło reklamowe brzmi: " Pracujesz jak maszyna? Zrób sobie przerwę. Kit Kat." Doskonały chwyt reklamowy, zważając na tendencje panujące w społeczeństwie. Dociera ono do szerokiego grona odbiorców pracujących w różnych dziedzinach gospodarki, na różnych pozycjach zawodowych. Jeden ze spotów, jaki możemy zobaczyć w telewizji przedstawia pracownika super marketu, pracującego na kasie. Nie od dziś wiadomo, jak taka praca wygląda. Właśnie tak, jak w reklamie. Kilkunastogodzinne zmiany, brak czasu na przerwę. Strzał w dziesiątke ze strony Nestle jeśli chodzi o odwzorowanie rzeczywistości, w jakiej żyjemy i ogromne szanse na zwiekszenie sprzedaży. Nie jeden z nas po zobaczeniu reklamy pomyślał choć przez chwilę, że to, co widzi to prawda. Może czas najwyży na przerwę. Skoro przerwa, to Kit Kat!!!! Smacznego odpoczynku dla wszystkich pracujących.



Brak komentarzy: