zdjęcie ze strony wikipedia.org
Jest to mała żabka, której średnia wielkość wynosi 5 cm. Jest bardzo kolorowa, zwykle występuje w kolorze jaskrawo żółtym. Słodka? Może, jednak jad wytworzony przez takiego jednego płaza jest w stanie zabić grupę ludzi. Jest to jedna z najbardziej trujących istot na świecie. Na marginesie jej jad jest wykorzystywany do zatruwania strzałek przez kolumbijskie plemiona Indian. W naturze jaskrawe kolory oznaczają „uwaga, nie zbliżaj się, ponieważ jestem trujący”. Jednak proponuje się rozejrzeć po innej dżungli. Chodzi mi oczywiście o internet. Dawno temu, gdy szperałem po sieci trafiłem na bardzo ciekawe zestawienie (ze strony colourlovers.com). Oto one:
Jest to zbiór głównie amerykańskich firm działających w internecie. Jak widzicie ich loga rozłożono wzdłuż, nazwijmy to tęczy. Od zielonego po szary możemy znaleźć firmy, które są bardzo popularne ale również nie do końca znane na naszym rodzimym podwórku. Nie o znajomość tych firm mi chodzi, no może odrobinę. Oto ich spis w każdym razie:
Pochylmy się teraz nad znaczeniem kolorów według psychologów. Do zestawienia poniżej wykorzystałem informacje zawarte na stronie Kalifornijskiego Uniwersytetu Stanowego oraz strony color-wheel-pro.com.
Niebieski
zaufanie, konserwatyzm, bezpieczeństwo, technologia, porządek
Zielony
Natura, zdrowie, powodzenie, zazdrość, odnowienie
Żółty
Optymizm, nadzieja, nieszczerość, zdrada
Czerwony
Siła, energia, ciepło, miłość, agresja, niebezpieczeństwo
Pomarańczowy
Ciepło, energia, kolor młodzieżowy, aktywność
Złoty
Prestiż, fachowość, luksus
Fioletowy
Duchowość, tajemniczość, królewskość, okrutność, arogancja
Brązowy
Ziemia, zaufanie, komfort, wytrzymałość
Szary
futuryzm, mądrość, skromność, smutek, zepsucie
Jak już na pewno sami zauważyliście kolory bardzo dobrze korespondują z rodzajem działalności oraz wytworzonym w umyśle obrazie danej marki. Oto przykłady. Logo firmy Dell jest w kolorze niebieskim. To przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją elektroniki. Ich hasło to „the power to do more”. Oczywiście chcą wytworzyć kolorem poczucie bezpieczeństwa, zaufania i postępu technologicznego. Następny kolor to czerwony. Przykład loga to ESPN. Ta firma to jeden z największych dostarczycieli sportu do amerykańskiego telewizora. Ładne czerwone logo pokazuje jaką dynamiką, energią emanuje to przedsiębiorstwo medialne. Podobnie jest w przypadku pozostałych kombinacji. Popatrzcie na kolory jakie występują w danym logo, wymyślcie co mogą znaczyć a później sprawdźcie czy mieliście rację. Powodzenia.
Sławek Domański
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz