niedziela, 17 kwietnia 2011

Niezbędne ogniwo reklamy



Reklama istnieje po to, aby zdobyć klienta. Towarzyszy nam wszędzie, gdzie się znajdujemy. W domu, pracy, podróży, u lekarza. Producenci prześcigają się nieustannie o zdobycie nowych konsumentów. Reklama z jaką się na co dzień spotykamy w radiu, telewizji, prasie, te, które widzimy na bilboardach, to wszystko pośrednie formy komunikacji. Dlaczego są tak popularne wśród reklamodawców i tak skuteczne?
Przede wszystkim docieraja do dużych grup ludzi jednoczesnie, przez co ich koszt jest niewielki w porównaniu z pośrednią formą promocji.
Najważniejszym celem reklamy jest przekonanie do kupna reklamowanego produktu, aby to się stało musi ona udowodnić, że jest on wyjatkowy, inny niż wszystkie, dlatego warto go mieć.
Przekaz nie od razu dociera jdnak do odbiorcy. Za pierwszym razem nie dostrzega on nawet reklamy, za trzecim zdaje sobie sprawę o jej istnieniu, a dopiero za dwudziestym kupuje wymarzony produkt. Jenak co wtedy, kiedy klient ma wątpliwości? Nie jest w stu prcentach przekonany o wyjątkowości towaru, jego niezbędności? Minusem reklamy radiowej, telewizyjnej, czy prasowej jest jej pośredniość. W takiej sytuacji do akcji wkracza sprzedawca. To do niego w razie wszelkich wątpliwości zwróci się klient. Pracownik działu sprzedaży musi być w pełni wykwalifikowany, aby rozwiać niepewność konsumenta i pomóc mu podjąć decyzję o kupnie produktu.
Sprzedawca jest zatem bardzo ważnym ogniwem promocji. Jest wizytówką firmy oraz marki. Musi wyglądać i zachowywać sie profesjonalnie, żeby nie odstraszyć interesanta. Powinien kierować się zasadą " Jak cię widzą, tak cie piszą". Schludny wygląd to podstawa, rozwiane włosy , pogniecieony strój, zbyt wyzywający makijaż zupełnie nie wchodzą w grę. Niezbędny jest także uśmiech oraz życzliwość ze strony sprzedającego oraz szacunek dla klienta. Jeśli klient potrzebuje pomocy, nie wolno tego zlekceważyć. Szczególna uwage nalezy poświęcić dzieciom, osobom starszym oraz matkom z dziecmi. Usmiech na ich twarzach to najlepsze podziekowanie.
Dodatkowo profesjonalny sprzedawca powinien posiadać głeboką wiedzę na temat oferowanego produktu, aktywnie słuchać, utrzymywać kontakt wzrokowy, aby dać klientowi poczucie, że poruszony przez niego problem nie jest obojętny. Klient powinien odczuć, że jest mile widzianym gościem.
Edukacja klienta jest bardzo istona. Jeśli sprzedawca zauważy choć odrobinę zwatpienia na twarzy kupującego, powinien od razu zareagować. Zadać parę pytań i upewnić sie, że klient rzeczywiście ma pojęcie na temat produktu. Jeśli okaże się inaczej, sprzedawca natychmiast musi rozwiać wszelkie wątpliwości. Podczas prezentacji musi mówic wyrażnie, powoli oraz podchodzić to tematu z entuzjamem. Najgorszą porażką sprzedającego jest odpowiedź nie wiem.
Pomimo, iż reklama bezposrednia przewyższa kosztami pośrednią formę promocji, jest niezbędna w budowaniu renomy marki. Zadowolenie klienta jest najwazniejsze. Szczęśliwy klient powróci, natomiast poirytowany będzie robił zakupy u konkurencji, co jast najgorszym koszmarem każdego producenta.
Sieć komórkowa Plus wpadła na ciekawy pomysł przedstwaienia w swojej reklamie telewizyjnej sposobu obsługi klienta w punkach sprzedaży. Pomimo, iż ukazane w spotach sytuacje są komicznie przedstawione, sprzedawca zawsze dociera do klienta, a to jest najważniejsze. Oto kilka filmików:


Sprzedawca powinien aktywnie słuchać tego, co klient ma do powiedzenia, nawet, jeśli jest to niewiele.....


Pomocny sprzedawca, zawsze zostanie doceniony....

Brak komentarzy: