sobota, 30 kwietnia 2011

Sprawdź datę, zapamiętaj reklamę !

"Reklama jest dziedziną, w której liczy się każdy dobry pomysł, prowadzący do świadomości klienta". Taką funkcję świetnie spełniają przedmioty codziennego użytku. Można by więc śmiało stwierdzić, że do produktów takich zalicza się oczywiście kalendarz. Wielu ludzi zaczyna się za nimi rozglądać, gdy poczuje nadejście nowego roku. Może nie jest to przedmiot niezbędny, jednak znacznie ułatwia egzystencję.


Dlaczego to właśnie kalendarz jest

dobrym sposobem na reklamowanie się?


Przede wszystkim należy podkreślić, że niezależnie od swojej formy kalendarze są produktami wielokrotnego użytku. Niewielkie, przypominające wizytówki mieszczą się akurat do portfela czy kieszeni. Łatwo i szybko możemy po nie sięgnąć w celu sprawdzenia bardziej odległej daty. Równie mocno na psychikę mogą oddziaływać kalendarze plakatowe i trójdzielne, których najważniejszym zadaniem jest przyciągnięcie naszej uwagi. Ze względu na swój duży format mogą w ciekawy i często oryginalny sposób manewrować reklamą.


Zalety tego typu reklamy:

  • kalendarz świetnie sprawdza się jako część kampanii reklamowej


  • może być on swego rodzaju uzupełnieniem

  • często prowadzi on do poszerzania naszej wiedzy na temat produktu


  • odbiorca kojarzy wizerunek produktu z zamieszczoną w kalendarzu grafiką

  • ludzie korzystają z kalendarza, jako produktu istotnego w codziennym życiu, reklama trafia do nich "dodatkowo"


  • kalendarze zajmują niewiele miejsca, te mniejsze często możemy gdzieś dostać za darmo
  • ich wyprodukowanie nie pociąga za sobą dużych kosztów
  • jest to dobra reklama dla drobnych firm, których nie stać na droższą reklamę


Każdy z nas lubi dostać prezent


Każdy człowiek cieszy się, kiedy może coś dostać . Wiele firm wykorzystuje kalendarze jako upominki dla swoich klientów, którym wydaje się, że ktoś o nich pomyślał i zostali potraktowani w sposób indywidualny. W ten sposób producenci mogą szybko i łatwo promować swoje usługi. Małe kalendarze bez problemu można zostawić w sklepach czy innych firmach niczym wizytówki. Wiele osób zabierze je, bowiem zajmują niewiele miejsca, a łatwo można do nich wrócić. Ludzie doceniają takie gesty. Mają poczucie, że dostali coś za darmo.




Kalendarze w służbie charytatywnej


Warto wspomnieć, że kalendarz nie musi służyć tylko jako jedna z form skutecznej sprzedaży. Czasami może reklamować coś ważniejszego, przysłużyć się do szerzenia głębszych idei. Kalendarze mogą być szansą dla ludzi, których nie oszczędził los, dla różnego rodzaju fundacji. Sprzedając kalendarze można pozyskać pieniądze, a ludzie kupujący poświęcają niewielkie datki na szczytne cele.



Wykorzystane źródła:

  1. http://www.reha-san-repty.com.pl/kalendarze-w-sluzbie-charytatywnej.php
  2. http://www.kalendarze2011.com/kalendarz_reklamowy.php
  3. http://www.pogodanajutro.com/kalendarze_plakatowe.php
  4. http://www.kalendarze-trojdzielne.eu/kalendarze-trojdzielne-scienne-kalendarze-reklamowe-trojdzielne.html

1 komentarz:

Andri pisze...

Kalendarze reklamowe to też jakaś forma reklamy, fajnie sprawdzają się jako gadżety firmowe, przynajmniej w mojej firmie:) Może i tu zainteresują was takie propozycje od pieczatki-polastudio.pl, również notesy, pieczątki.