Firmy prześcigają się w coraz to ciekawszych sposobach reklamy. W końcu liczy się pomysł i to od niego zależy, na ile promocja będzie skuteczna i do jakiego odbiorcy dotrze. Sponsorowanie wydarzeń kulturalnych, zwłaszcza tych odbywających się cyklicznie, jest obecnie jednym z częściej stosowanych narzędzi budowania wizerunku marki oraz trwałej relacji z klientami.
Najważniejsza decyzja sponsorów, to oczywiście wybór wydarzenia kulturalnego. Wybór musi być przemyślany – sponsor musi być świadomy jakie korzyści chce uzyskać. Chodzi głównie o maksymalne wykorzystanie obecności marki na imprezie. Tak, aby była ona widoczna na niemal każdym kroku. Żeby uczestnik imprezy myśląc o danym wydarzeniu kulturalnym mógł go natychmiast utożsamiać z daną marką. Nie chodzi tylko o wyeksponowanie logo producenta. Często mamy do czynienia ze sponsoringiem tytularnym – pojawieniem się nazwy sponsora w nazwie danego wydarzenia.
Najważniejsze cele to współbrzmienie danego wydarzenia z filozofią marki, z produktami, które oferuje, docieranie do potencjalnych klientów i budowanie wizerunku. Bardzo istotna jest powtarzalność danego wydarzenia – możliwość kolejnych edycji jest ważna, bo oznacza to większe zaangażowanie. Poniżej podam kilka przykładowych akcji tego typu.
Najważniejsze cele to współbrzmienie danego wydarzenia z filozofią marki, z produktami, które oferuje, docieranie do potencjalnych klientów i budowanie wizerunku. Bardzo istotna jest powtarzalność danego wydarzenia – możliwość kolejnych edycji jest ważna, bo oznacza to większe zaangażowanie. Poniżej podam kilka przykładowych akcji tego typu.
Heineken Open’er Festival
Jedna z największych imprez muzycznych w kraju sponsorowana jest przez producenta piwa Heineken, który tworzy swój wizerunek jako marki silnie związanej ze światem muzyki. Festiwal nastawiony na odbiorców z grupy kluczowych konsumentów w wieku 18-35, pochodzących z dużych miast. Impreza zaliczana jest do 10 największych wydarzeń muzycznych w Europie. Wartości jakie chce reprezentować producent marki Heineken to najwyższa jakość, innowacyjność i otwartość na budowanie relacji międzyludzkich.
Festiwal Kina Niezależnego Off Plus Camera
Operator telefonii komórkowej Plus postawił na dużą niszę jaką jest kino niezależne. Wizerunek marki przedstawia się jako zaangażowany we wspieranie kultury. Off Plus Camera, jako pierwsza impreza filmowa w Polsce, współpracuje z ekspertami z całego świata. Dla klientów sieci Plus są specjalne promocje – po wysłaniu smsa na wskazany numer, abonent może otrzymać zniżkę w wysokości 20 lub 30% na wstęp na festiwal.
Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty Operator telefonii komórkowej Era jest sponsorem tytularnym tej filmowej imprezy od roku 2003. Muzyka i film jako nośniki emocji są wprost doskonałe do budowania wizerunku marki. Wartości jakie chce reprezentować Era to: zrozumienie potrzeb klientów, ułatwianie kontaktu z bliskimi osobami oraz otwartość. Jak pisze Roman Gutek, dyrektor festiwalu Era Nowe Horyzonty, „festiwal jest adresowany dla wizjonerów kina, artystów bezkompromisowych, którzy mają odwagę iść obraną przez siebie drogą wbrew panującym modom i opowiadać o rzeczach najważniejszych swoim niepowtarzalnym językiem.”
Źródła:
http://www.brief.pl/baza-
http://www.biurofestiwalowe.
http://www.enh.pl/artykul.do?
http://www.superfajnapolska.
http://www.radio17.pl/news.
http://irka.com.pl/portal/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz