Nikt tak na prawdę nie jest w stanie powiedzieć odkąd reklama istnieje. Bo przecież reklama to nie tylko billboardy, obrazki w gazetach czy krótkie filmy w telewizji…
Może przenieśmy się w starożytność… wyobraź sobie, że stoisz na wielkim bazarze, świeci ogromne słońce, a w Okół stoi mnóstwo słomianych straganowych dachów. Całość z daleka brzmi trochę jak ul. Ale kiedy tylko zbliżysz się do któregoś ze straganów zobaczysz , że przy każdym z nich stoi przekupka i głośno nawołuje do kupna towaru właśnie u niej. Im piękniej ta przekupka jest ubrana i im głośniej krzyczy, tym więcej ludzi na nią zwraca uwagę i więcej chce kupić właśnie u niej. Bo gdzie przyjemniej kupować – u starej, ubranej w łachy babki bez zębów, która odraża nie tylko wyglądem ale i wyziewem z ust, ledwo krzyczy i przy Tym kaszle, czy lepiej pójść do pięknej, młodej, pełnej sił elegancko ubranej kobiety, która porozmawia z Tobą i doradzi?
Odpowiedź jest przecież bardzo prosta! Każdy z nas wybrałby to, co jest lepsze, bardziej kolorowe. Doskonale na tym przykładzie widać, że dzisiejsza reklama oparła się na zasadach, które w życie weszły same. Takie po prostu są prawa natury, a reklama od wielu wieków podporządkowuje się im niezmiernie. W końcu reklama, czyli reklamare, co znaczy wołać, nawoływać. Bo jak inaczej w dawnych czasach można było przekonać ludzi do kupna lub danej usługi?
Reklama jaką znamy dzisiaj ewoluowała z czasem. Ale tak naprawdę zmieniło się niewiele. Po prostu goni się za technologią. Doskonale jednak widać, że każda z reklam próbuje przypodobać się potencjalnemu klientowi swą barwą, ciekawą oprawą, głosem, czy głośnym krzykiem. Bo jak inaczej nazwać wrzeszczące na nas z billboardów obrazki które wręcz zasypują nas swym towarzystwem na co dzień, jak nie reklamare właśnie?
Pewnie możemy ustalać mnóstwo dat, które zapiszemy na kartach historii jako powstanie reklamy, albo pierwsza reklama. Ale moim zdaniem reklama narodziła się razem z człowiekiem. I z nim też ewoluowała. Jak inaczej człowiek znalazłby się w tym miejscu i na tym etapie rozwoju w którym jest? Jak nie byłoby reklamy, to znaczyłoby że nie ma dóbr, a skoro ich nie ma, to człowiek nie może istnieć. Przecież nam do życia potrzeba nie tylko powietrza…
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz