ING - lider w każdej kategorii
Specjalne wyróżnienie należy się bankowi ING Bank Śląski. Po pierwsze dlatego, że pioniersko zdaje się na rynku usług finansowych postanowił związać się w kampanii reklamowej z jednym celebrytą – Markiem Kondratem. Ta symbioza trwa już 11 lat. Taka sytuacja dodaje reklamom ING dodatkową wartość, bo obok przekazu informacyjnego czy rozrywkowego daje nam świadectwo, iż przez ponad dekadę trwa przy banku wielki polski aktor.
Największa pochwała dla banku ING dotyczy samej formuły reklamy. Nie jesteśmy atakowani przez kilkanaście sekund procentami czy preferencyjnymi warunkami, a raczej historyjką, do której krótka informacja o ofercie banku zdaje się być tylko dodatkiem. Jest odesłanie do strony internetowej lub do doradcy, co wydaje się zdecydowanie bardziej rozsądnym i skutecznym rozwiązaniem.
Drwale - reklama ubezpieczeń w mBanku
Również mBank może pochwalić się dobrą reklamą swoich stawek OC i AC. Oto mężczyzna jadący autem zdziwiony obecnością drwali zostaje poinformowany, że jego ubezpieczyciel „rąbie” go na polisie, i że to sprawka „topornych” reklam, a trzeba było zaufać mBankowi. Gra słów, bardzo oryginalna i niecodzienna sytuacja, a do tego element ironiczny na końcu - „gramy w porąbanej reklamie” - i sukces gotowy!
Wibrator w reklamie Dombanku
Według mnie miejsce 1 pod względem pomysłowości! Prawdziwy, reklamowy majstersztyk. Ktoś kto postanowił wykorzystać wibrator w reklamie banku musiał być geniuszem. Makiaweliczna intryga i demoniczna babcia, która posunęła się do ostateczności by zmusić wnuczkę do wyprowadzki. To wszystko robi wrażenie! Żadnych liczb, statystyk czy innych rzeczy związanych z bankowością. Chyba zgodzicie się, że taka reklama jest o wiele lepsza i skuteczniejsza?
... i na deser
niesamowita reklama tureckiego Akbanku. Nie wiadomo o czym mówią, ale za to ludzie układający się w różne wzory robią wrażenie.
Podsumowując, chyba udowodniłam, że zrobienie oryginalnej reklamy produktu finansowego wcale nie jest zadaniem awykonalnym, choć niewątpliwie sama ich specyfika to poprzeczka zawieszona wysoko. Skoro jednak można skutecznie zareklamować leki na hemoroidy czy podpaski, to lokata to przy tym raczej pikuś.
Źródła filmów :
http://www.alertfinansowy.pl/component/content/article/866.html
http://samcik.blox.pl/2011/04/Genialna-reklama-banku-Lepsza-od-Majewskiego-i.html
http://www.comperia.pl/reklama-finansowa-moze-byc-ciekawa-na-bank-top-10-reklam-finansowych.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz