niedziela, 3 kwietnia 2011

Nowy wymiar reklamy

Reklama prasowa- nuda, nuda, nuda..


Tekst w prasie, zdjęcia, proste spoty reklamowe- żadna z tych technik nie wywiera już większego wrażenia na ludziach. Przewracając kolejne strony gazet nie zwracamy uwagi na materiały promocyjne, a niekiedy nawet celowo omijamy je wzrokiem. Zwykły zlepek liter, znaków nie niesie za sobą żadnej wartości, nie jest atrakcyjne dla oka. Aby przykuć uwagę odbiorcy ilość tekstu zmniejsza się na rzecz obrazów. Kolorowe zdjęcia uśmiechających się pań wyprodukowanych w Photoshopie są wabikiem dla naszych zmysłów, zachęcają do poświęcenia tym słowom kilku sekund z naszego cennego czasu. W przypadku jednego czytelnika się to udaje, w przypadku drugiego nie. W każdym razie percepcja przekazu jest średnia.

Zaskocz mnie!

Trochę lepiej sytuacja ma się w telewizji. Spoty reklamowe są dynamiczne, tekst i obraz wzbogacony jest dźwiękiem. W odbiorze bierze udział większa ilość zmysłów. Forma sama w sobie jest więc dość atrakcyjna. Sam przekaz jest bardziej zauważalny, niż w przypadku prasy (trudno nie zwrócić uwagi na proszek do prania zajmujący całą powierzchnię ekranu telewizora).Problem leży gdzie indziej. Ludzie są znudzeni standardowymi przekazami puszczanymi w pasmach reklamowych, w wyznaczonym czasie (szczególnie po lub przed serialami, programami telewizyjnymi). Rodzi się potrzeba zobaczenia czegoś nowego, intrygującego, wychodzącego poza oklepane schematy.

Julian Beever



Julian Beever to człowiek, który znalazł odpowiedź na oczekiwania odbiorców. Artysta pochodzi z Wielkiej Brytanii. Swoje obrazy tworzy na.. ulicznych chodnikach. Rysuje za pomocą kredy. Jego prace nie są jednak zwykłymi malunkami. Beveer używa w nich perspektywy w taki sposób, by wywołać wrażenie trójwymiarowości.

Chodnikowe iluzje


Nie można jednak powiedzieć, że jego dzieła są oklepane, czy nudne. Wprost przeciwnie. Jest to tryumf kreatywności, pomysłowości i oryginalności. To jest TO !


Dziura w drodze, czy rysunek?



Patrząc na ten rysunek z określonej perspektywy przez chwilę mamy wrażenie trójwymiarowości. O ile stronę z reklamą w gazecie możemy przewrócić, kanał w telewizji zmienić na inny, bilboard ominąć wzrokiem, tak obok tego po prostu nie da się przejść obojętnie. Taki rodzaj reklamy spełnia najważniejsze kryterium: ZASKAKUJE. Może to właśnie jest sposób na skuteczny przekaz? W dobie wynalazków, rozwoju technologii,

kiedy tak naprawdę mało rzeczy potrafi nas zaskoczyć, zaintrygować trzeba szukać nowego kanału dotarcia do odbiorców. Hasłem, którym powinni się kierować reklamodawcy przy tworzeniu nowych spotów promujących określone produkty jest: „Niech żyje kreatywność !”


Jak się to robi?


Patrząc na te obrazki nasuwa nam się na myśl pytanie: Jak stworzyć takie dzieła? Z pomocą przychodzi nam portal BBC. W artykule poświęconym Beeverowi możemy zobaczyć „jak to się robi”. Mamy do dyspozycji opis krok po kroku oraz obszerną galerię z każdego dnia.


http://www.bbc.co.uk/birmingham/content/image_galleries/julian_beever_gallery1.shtml?2


Proces tworzenia obrazu możemy zobaczyć też w filmie z serwisu Youtube.


http://www.youtube.com/watch?v=hfn8Dz_13Ms


źródła:

youtube.com

bbc.co.uk


Brak komentarzy: