sobota, 2 kwietnia 2011

Reklama Kontekstowa

  1. Czym jest reklama kontekstowa?

Treść reklamy kontekstowej najczęściej dopasowywana jest do witryny, na jakiej zostaje ona wyświetlona. Założeniem tego typu reklam jest to,że użytkownik odwiedzając daną stronę, jest zainteresowany jej zawartością, więc będzie także zainteresowany reklamami z nią powiązanymi.
Reklama kontekstowa ma dwa oblicza:
  • tzw. linków sponsorowanych w wyszukiwarkach internetowych - po uiszczeniu odpowiedniej opłaty link do określonej strony jest umieszczany na górze listy stron, będących odpowiedzią wyszukiwarki na wprowadzone przez internautę słowa kluczowe, nawet jeśli strona ma niski ranking
  • jawnej reklamy - czyli tekstów, linków, grafik i animacji umieszczanych obok właściwej treści danego serwisu; w przypadku stron WWW najczęściej przyjmuje to formę osobnej, wydzielonej jej części (boksu, panelu bocznego, listwy dolnej lub górnej) gdzie wyświetlane są krótkie teksty i linki do innych stron WWW.
Formy reklamy kontekstowej:
    • reklama wizualna
    • czysty tekst – znacznie cześciej spotykany

      1. W jaki sposób działa reklama kontekstowa?
        - klient zamawiający reklamę tworzy jej proponowaną treść oraz ustala listę haseł kluczowych
        - reklama pojawia się gdy w treści usługi, z której korzysta internauta występują wskazane słowa kluczowe
        - klient płaci albo za samą emisję reklamy (PPM), albo za jej zauważalny efekt w postaci kliknięcia (PPC) w nią lub wykonania jakiejś innej akcji przez internautę (PPA, np: wypełnienie ankiety), albo opłata jest kombinacją tych form naliczania kosztów.

      2. Udział reklamy kontekstowej w wydatkach SEM („Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach - ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.” )


      3. Reklama kontekstowa w Polsce
        Obecnie w Polsce dostępne są następujące serwisy umożliwiające zarabianie, poprzez umieszczanie reklamy kontekstowej na swojej stronie www.
        Google AdSense – szacuje się,że reklama dociera do około 11,7 milionów
        AdKontekst (Wirtualna polska, Net Sprint) – około 10 mln internautów
        OnetKontekst – około 10 mln
        SmartContext (ARBOmedia) – około 8 mln
        Adsearch.pl (Interia.pl) – około 5.5 mln
        Boksy.Gazeta.pl – okolo 5 mln
        BusinessClick (Money.pl) – 4.5 mln

Brak komentarzy: