Prowadzisz dobrze prosperującą stronę internetową lub bloga? Chcesz zacząć na niej zarabiać? Nic prostszego! Wystarczy, że wybierzesz jedną z form reklam, które będą widniały na Twojej witrynie. Oczywiście na początku nie spodziewaj się wielkich zysków. Te zależą od ilości osób, które odwiedzają stronę. Milionerem może nie zostaniesz, jednak poprzez odpowiedni dobór treści i formy reklamy zyski z niej będą większe.
Google vs CPM
Najczęstszym wyborem webmasterów jest umieszczanie na stronie reklam tekstowych Google http://www.google.com/adsense. Największą zaletą tych reklam jest to, że są one dopasowywane do treści strony. Dzięki temu nie narzucają się one internautom i nie psują ogólnego wyglądu strony. Minusem, który coraz częściej powoduje że właściciele stron decydują się na inne formy reklamy, jest fakt że Google płaci za ilość kliknięć w reklamy, a nie liczbę wyświetleń. Zysk z każdego kliknięcia jest generowany na stosunkowo niskim poziomie. Za każde kliknięcie w reklamę otrzymamy maksymalnie kilkanaście groszy.
Alternatywą dla reklam Google jest CPM Profit http://www.cpmprofit.com/?ref=jajaj123. CPM należy do jednej z nielicznych firm płacących za samo wyświetlenie bannerów na naszych stronach internetowych. W zależności od tego, jaki format bannera zamieścimy na swojej stronie, za każde jego wyświetlenie otrzymamy od 0,5 do 2 pkt. Za każde zebrane 1000 punktów otrzymamy 10 groszy. Reklamy te psują jednak ogólny wygląd strony, co jest sporym minusem.
Programy partnerskie
Administratorzy stron www coraz częściej decydują się na korzystanie tzw. programów partnerskich. Uczestnictwo w takim programie polega na promowaniu usług lub produktów różnych firm. Często sprowadza się to do umieszczania na naszej stronie internetowej banerów reklamowych firmy i zachęcaniu odwiedzających do korzystania z jej usług. Prowizja bywa naliczana w różny sposób. Najprostszy przykład dotyczy polecenia klienta sklepu internetowego, który dokona zakupu, bądź zarejestruje się na danej stronie . Zdarzają się jednak kampanie, gdzie prowizje są przyznawane za poleconych internautów, którzy wypełnią ankietę lub zamówią dowolną inną usługę (może to być nawet wzięcie kredytu). Sieć, z którą zdecydujemy się na nawiązanie współpracy powinna być uzależniona od treści naszej strony. Osobiście polecam wszelkie witryny bukmacherskie np. http://bet-at-home.com
Każdy webmaster powinien sam zdecydować, która z tych form reklamy mu odpowiada i na którą się zdecydować. Kluczem do sukcesu jest jak największy ruch na stronie (liczba osób odwiedzających witrynę). Należy również pamiętać o odpowiednim dopasowaniu reklamy do treści strony. Czynnikiem, który wpływa na generowanie większych zysków jest odpowiednie rozmieszczenie reklamy. Im reklama bardziej widoczna dla internauty, tym większe nasze zyski. Nie można jednak zapominać, że zasypywanie reklamami może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.
Z własnego doświadczenia dodam, że korzystam z każdej formy reklamy opisanych powyżej. Prowadząc witrynę klubu piłkarskiego z niewielkiej miejscowości i współtworząc stronę z transmisjami sportowymi, zyski jakie uzyskuje z reklam oscylują na poziomie kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz