środa, 13 kwietnia 2011

Niewiarygodni sportowcy

Najlepsi sportowcy często określani są mianem ludzi doskonałych i przypisuje im się nieprawdopodobne cechy. Komentatorzy sportowi prześcigają się w coraz to bardziej wymyślnych porównaniach. Wielu kibiców, zwłaszcza tych najbardziej fanatycznych, podłapuje to i wielbi swych pupili niczym półboskie postacie, mitologicznych bohaterów. Duża w tym zasługa nieprawdopodobnych reklam - przedstawię kilka z nich.

Zacznijmy od najnowszej, w której nawet tytuł sugeruje, że mamy do czynienia z czymś niezwykłym. "Unbelievable David Beckham" to krótka reklamówka wypuszczana do sieci przez producenta napojów Pepsi. Nieco ponad minutowy klip z udziałem jednego z najsłynniejszych piłkarzy angielskich i żywej legendy Manchesteru United, jest nakręcony na plaży w słonecznej Kalifornii - miejscu, gdzie obecnie gra Beckham. Film stylizowany jest na jakby amatorskie, luźne video. Widzimy piłkarza pijącego dietetyczną Pepsi z puszki i podbijającego sobie dla relaksu piłkę. Nagle zza kadru pada wyzwanie - DB ma trafić do znajdujących się kilkadziesiąt metrów dalej kubłów na śmieci. Jaki jest finał reklamówki łatwo sobie wyobrazić. Anglik znakomicie radzi sobie z zadaniem, bezbłędnie trafiając do każdego z kubłów. Jego strzałom towarzyszy zachwyt kamerzysty, a główny bohater wyraźnie jest zadowolony z sukcesu.



Innym filmem na podobnym patencie jest krótki materiał, na którym Roger Federer strąca z głowy pewnego mężczyzny puszkę, uderzając w nią piłką tenisową. Żeby zachować pozory, wszystko dzieje się po nagraniu właściwej reklamówki Gillette, marki której tenisista jest twarzą. Mężczyzna z puszką oczywiście jest przestraszony, co objawia się ciągłym spadaniem metalowej rzeczy z głowy. Trudno się nie bać - Federer do uderzenia przygotowuje się w identyczny sposób, w jaki od kilkudziesięciu lat czaruje świat tenisa swoimi serwami. Szwajcar uderza bardzo mocno (piłki tenisowe w ten sposób potrafią osiągnąć prędkość nawet ponad 200 km/h), idealnie w przedmiot na głowie.

 


"NFL Fantasy File" to cały cykl reklam emitowanych w amerykańskiej telewizji z udziałem gwiazd ligi futbolu amerykańskiego NFL. Całość została zrealizowana przy pomocy firmy Reebok. W każdym z kilkudziesięciu sekundowych filmików zobaczymy gracza NFL popisującego się swoją niesamowitą umiejętnością, m.in. łapaniem piłek ze związanymi oczami, czy przeskakiwaniem przez otwarte okna samochodu.


 

Tego typu reklam jest dużo więcej - sprzętu sportowego, napojów, czy innych rzeczy w jakiś sposób związanych ze sportem. Łączy ich kilka rzeczy, takich jak na przykład pozory amatorskiego nagrania i luźna formuła. W niektórych łatwo zauważyć nieścisłości, gdy piłka nienaturalnie leci, przyspiesza w dziwnych momentach lub po prostu znika z kadru i pojawia się na krótko przed celem, do którego sportowiec trafia. Nie zmienia to faktu, że takie reklamówki są ciekawe, nie tylko dla fanów sportu, ale także dla zwykłych ludzi - gotowych uwierzyć, że ktoś potrafi złapać rzuconą z ogromną siłą jajowatą piłkę przez ścianę. 

Brak komentarzy: