niedziela, 17 kwietnia 2011

Fotografia w reklamie

Obraz jest potężnym narzędziem w rękach branży reklamowej. Samo hasło reklamowe nie wystarczy, aby zwrócić uwagę odbiorcy. Umiejętne połączenie sloganu i obrazu może natomiast dać niesamowite rezultaty.
Fotografia to nic innego, jak pisanie, rysowanie za pomocą światła. Rozwój techniki stwarza coraz to większe możliwości w tej dziedzinie reklamy. Sukcesem kampani fotoreklamowej są przede wszystkim fachowo i profesjonalnie wykonane zdjęcia.
Fotoreklama pozbawiona jest dźwięku, bardzo istotnego narzędzia umożliwiającego manipulację emocjami widza. Lukę tę trzeba jaokoś załatać, nadrobić wyjątkowym zdjęciem, które poruszy tłumy i nie pozwoli nikomu przejść obok obojętnie. Aby zainteresować widza, obraz powinien być szokujący, drastyczny, często wywołujący zniesmaczenie. Im większy szok wywoła w spoleczeństwie, tym będzie lepiej zapamietywalny. Umiejętne manewrowanie obrazem i tekstem może pomóc dodatkowo zwrócić uwagę spoleczeństwa na niektóre problemy. Biedę, głód, problem uzależnień.







Humor również nie jest obcy kamapniom fotoreklamowym. Śmieszne hasło i zabawne zdjęcie to jak najbardziej właściwa droga do osiagnięcia sukcesu.
Fotografia powinna być uzupełnieniem hasła reklamowego. Oba te elemetny powinny ze sobą wspołgrać. Zwiększy to siłę sloganu i sprawi, że będzie on łatwiej zapamiętywany.





Fotografia w reklamie jest o tyle niezbędna, że da się ją wykorzystać wszędzie tam gdzie niemożliwe jest dołączenie dźwięku. Widzimy ją na ulotkach, kalendarzach, wizytówkach, plakatach, koszulkach. Te małe drobiazgi, wręczone klientowi, nie tylko go ucieszą, ale sprawią, że będzie on rozpowszechniał hasło reklamowe.
Ostatnio ukazała się na rynku pierwsza polska książka poświęcona fotografii reklamowej. " Biało- czerwona" jest księgą twórców reklamy w naszym kraju.

1 komentarz:

Rafal_Boruch pisze...

Trafnie napisane, fotografia to nic innego jak malowanie światłem :)

Pozdrawiam
Rafał