piątek, 16 maja 2014

Brak kreatywności wśród twórców plakatów filmowych.

Czym kierują się specjaliści od marketingu tworząc plakat, który ma być odzwierciedleniem filmu.. tego nie wiadomo.

 Plakaty, które mają zachęcać do obejrzenia filmu, w rzeczywistości działają przeciwnie do zamierzonego efektu. Trudno bowiem odróżnić plakaty nowych HIT’ów kinowych od tych nawet sprzed kilkunastu lat. Jeden dobry motyw, wykorzystany w kampanii promocyjnej powielany jest następnie przez wielu innych „speców” od marketingu. 
Tło, kolorystyka, dobór kolorów i czcionki, zapełnienie plakatów zdjęciami, oraz kiepsko wykonane obróbki w Photoshop’ie – wszystko to świadczy o braku kompetencji lub doświadczenia osób odpowiadających za graficzną stronę plakatów.  

TOP 13 najczęściej wykorzystywanych motywów:

1. Sugestywne krwistoczerwone usta:

2. Super bohaterowie na krawędzi:

3. Piękne kobiece postacie, wypięte ciała, tak by odsłaniały plecy i twarze:

4. Solidna ławka – symbol oderwania się od rzeczywistości:

5. Plecami do siebie – jesteśmy w tym razem:

6. Przepaski a oczach:

7. Niebieskie tło – filmy o dzikich zwierzętach:

8. Żółte tło – kino niezależne:

9. Czerń, biel i odcienie ognia – filmy akcji:

10. Mozaika - oznacza tajemnicę:

11. Oko – nasycenie wewnętrznej walki:

12. Ocean – odzwierciedla inspirację:

13. Odległa aleja – sceny akcji, thriller:


 Jak widać, wzorowanie się na pomyśle innych twórców w dzisiejszym świecie reklamy i promocji nie stanowi żadnych przeszkód. Świetny pomysł, który przykuwa wzrok i zachęca widza, obejrzany na kilkunastu plakatach staje się już nudny i oklepany. 
Kreatywność twórców - a raczej jej brak wskazuje na fakt, iż każdy może stworzyć grafikę, czy slogan na plakat filmowy.
Motyw podpatrzony z konkurencyjnych filmów o tej samej tematyce, tytuł, wizerunek głównych bohaterów, nazwiska najpopularniejszych gwiazd grających w filmie. To wszystko jest kluczem do stworzenia plakatu.
Wątpliwym jednak wydaje się, żeby widzom wystarczało to, co obecnie twórcy proponują im w postaci wymienionych wyżej plakatów.

Nie każdy thriller na plakacie musi posiadać motyw ciemnej uliczki. Film kobiecy lub o kobietach, nie zawsze musi wiązać się z czerwoną szminką czy też z czerwonymi szpilkami, jako głównym motywem plakatu.



1 komentarz:

Nat Trusz pisze...

Osobiście kupuję plakaty, kiedy postać/aktor, którą lubię wygląda na nim korzystnie, oryginalnie lub po prostu interesująco. Tym też pewnie kierują się ich producenci - ważne, by był ładny, bo się sprzeda a to, że skopiowany któryś raz z rzędu chyba nie ma większego znaczenia.