W dobie powszechnego przereklamowania, w czasach kiedy reklama wyskakuje nawet z lodówki trudno o dobry, oryginalny a zarazem skuteczny tekst reklamowy. Agencje reklamowe muszą ostro wytężać umysły by zaskoczyć odbiorców i zadowolić swoich klientów. Bowiem nic tak nie potrafi rozczarować, jak odgrzewany kotlet - wykorzystywanie czegoś co już dobrze znamy.
Na początek kilka złotych marketingowych myśli:
Reklama uwypukla zalety, ale ich nie tworzy.
Tworzenie zalet to rola produktów i usług.
Najtrudniejszy język na świecie to język klienta. Żadnego innego nie warto się nauczyć aż tak bardzo.
Pierwsza zasada pisania dobrych tekstów reklamowych: pozycjonuj zanim cokolwiek napiszesz.
Zastanówmy się zatem od czego rozpocząć pisanie reklamy?
Ważne jest by copywriter dopasował styl i język przekazu do profilu odbiorcy. Warto zastanowić się co potencjalny klient chciałby usłyszeć, co skłoniłoby go do natychmiastowego otworzenia portfela i wydania kilku groszy na zakup danego produktu. Zakres badań rynku to już dawno doskonale zorganizowana nauka. Im lepiej poznasz grupę docelową, ich język i potrzeby, tym chętniej zapoznają się oni z oferowanym im produktem.
"W reklamie liczy się to, co chcesz powiedzieć.
Jak to powiesz, ma dużo mniejsze znaczenie."
- David Ogilvy.
Zaczerpnij z dziennikarskiego doświadczenia
Dziennikarze od dawna stosują zasadę pisania tekstów odwróconej piramidy. Polega ona na umieszczeniu podsumowania i kluczowego przekazu artykułu na samym początku tekstu - najbardziej soczysty kąsek musi znaleźć się na górze. Zasadnicza myśl jest rozwijana dopiero potem – odwrotnie niż w klasycznym schemacie: wstęp > rozwinięcie > zakończenie.Nalezy zwrócić uwagę, że wiele osób przeczyta tylko początek tekstu. Dlatego też najbardziej kluczowe informacje, jakie chciałbyś przekazać klientowi, powinny znaleźć się już w pierwszych słowach przygotowywanej treści. Na zwycięstwo masz tylko kilka sekund - przyjmuje się, że przeciętny odbiorca skupia swoja uwagę na pierwszych 8 sekundach przekazu. Skupienie uwagi odbiorców na całości reklamy graniczy niemalże z cudem.
Interesujący wygląd, niezawodność czy rozsądna cena to zalety, które mogą przysporzyć producentowi rzesze wiernych klientów. Jeśli stwierdzisz w tym miejscu, że musisz poświęcić na zapoznanie produktów lub usług dodatkowy tydzień pracy, nie wahaj się ani chwili. Napisanie reklamy dogłębnie poznanego produktu jest nieporównanie łatwiejsze. I będzie bardziej skuteczne z samej natury.
źródło: copywriting.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz