Niezależnie
od wieku, płci i upodobań, każdy człowiek należy do określonej
grupy odbiorców reklamy. Badania psychologii potencjalnych nabywców
pozwalają bardziej efektywnie współpracować z nimi. Dlatego
deweloperzy i producenci reklamy zewnętrznej dążą do skupienia na
właściwościach towarów, które są w stanie wyłować
zainteresowanie odbiorców. Istnieją cztery główne kategorie
konsumentów, które obejmują 99,9% potencjalnych nabywców.
Zaawansowani
użytkownicy
Są
to ludzie, którzy mogą kupić nawet bezużyteczne towary, jeśli
tylko one są pozycjonowane jako modna nowinka. To ulubiona kategoria
marketingowców, która nie stwarza żadnych problemów. Wystarczy
zwrócić ich uwagę na zaktualizowanym stylu odzieży lub modelu
telefonu, aby im się zachciało to kupić. Amerykańscy naukowcy
odkryli, że około 90% nowych produktów na rynku, to modyfikacja
już istniejących. I dopiero 10% ma znaczące różnice. Dla
"zaawansowanych użytkowników" nie są potrzebne
nowe produkty, aby wzbudzić ich zainteresowanie, wystarczy
stworzenia iluzji nowizny.
Konsumenci,
którzy zależą od opinii swoich autorytetów
Trudno
nie docenić skuteczności reklamy zewnętrznej podczas pracy z tą
grupą ludzi. Te konsumenci są gotowi kupić wszystko, co im polecą
ich „autorytety”: gwiazdy kino, sportowcy etc. Tego typu
konsumenci uważają, że kupując, podejmują własną decyzję,
gdyż w rzeczywistości kierują się zdaniem autoryteta.
Konsumenci
typu „jeśli sąsiad to posiada, to ja też muszę”
Marketingowcy,
głównym celem których jest ocenianie skuteczności reklamy,
udowodnili, że tej grupie nabywców można sprzedać praktycznie
każdy produkt. Jest to możliwe pod warunkiem, iż będzie im
wyjaśniono, że ten produkt ciągle wszyscy kupują i korzystają
z tego.
Tego
typu ludzie są trudne do przekonania, że nowy produkt będzie
lepszy niż stary. Dlatego eksperci używają innej metody -
próbują udowodnić potencjalnym nabywcom, że aby być jak wszyscy,
muszą nosić takie ubrania lub palić papierosy właśnie tej marki.
Slogan reklamowy dla nich może być sformułowany w następujący
sposób: "Jestem pewnym siebie człowiekiem i dlatego korzystam
z *nazwa produktu*."
Konsumenci,
którzy analizują informację
Niestety
albo na szczęście, to jest najmniej liczna grupa, z którą bardzo
ciężko się pracuje. Te osoby nie zwracają uwagi na obrazy
reklamowe lub głośne hasła, dla nich nie ma autorytetów.
Konsumenci tej kategorii oceniają właściwości towarów, szukają
w reklamie korzystnej informacji.
Tworząc
reklamę zawsze warto wiedzieć, ile procent konsumentów z każdej
grupy są wśród waszej grupy docelowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz