niedziela, 18 maja 2014

Każdy z nas coś kiedyś sprzedał, sprzedaje, a może dopiero zamierza dokonać jakiejś transakcji. Ale to nie oznacza, że każdy z nas jest dobry w te klocki. Jednak można doskonalić swoje umiejętności w tej branży, by stawać się coraz lepszym. Da się nauczyć sprzedawać. Należy pamiętać, że autentyczność jest swego rodzaju kluczem do sukcesu. Ważne jest też to, by wiedzieć czego klient tak naprawdę chce i jakie są jego potrzeby. Ludzie kochają wydawać pieniądze. Jednak nie lubią inwestować ich w błoto. W większości przypadków potencjalny nabywca musiał ciężko i długo pracować, by móc coś sobie kupić za zarobione wynagrodzenie. Trzeba też zdać sobie sprawę, że konsumenci są bardziej wykształceni i ogarnięci, niż kiedykolwiek wcześniej. Relacja z klientem to święta sprawa. Nabywca musi poczuć, że jesteśmy tacy sami jak on. Mamy podobne problemy, ubieramy się nawet w zbliżony sposób. Jako sprzedawcy nie powinniśmy manipulować drugą osobą, bo gdy ta się zorientuje, jesteśmy na przegranej pozycji. Utracone zaufanie ciężko jest odzyskać. Kontrolowanie rozmowy z klientem jest niebezpieczne, gdyż łatwo wpaść w pułapkę. To może zniszczyć wszelkie relacje, które udało nam się do tej pory zbudować.
W gruncie rzeczy sprzedawanie nie jest tak bardzo skomplikowane jak wydaje się być. Najważniejszym punktem jest zdobycie uwagi potencjalnego klienta. Jest kilkadziesiąt sposobów wykorzystywanych w marketingu. Oczywiście każdy interesant jest inny i to co działa na jednego, nie zadziała na drugiego.

Sprzedawca „kochający” produkt, którym handluje
Klient nie może mieć wrażenia, że towar musi być mu sprzedany „za wszelką cenę”. Dobry sprzedawca pokazuje entuzjazm i radość jaką niesie mu handel. Handlowiec powinien być przekonany o dobrej jakości produktów jakimi dysponuje w swej sprzedaży.

Ważne, by mieć wiedzę o produkcie
Klient chce wiedzieć co to za towar, z czego jest wykonany, do czego służy. Sprzedawca musi znać odpowiedzi na wszystkie te i jeszcze inne pytania, by zdobyć zaufanie nabywcy.

Podkreślenie zalet produktu
Nabywca powinien znać jak najwięcej pozytywnych cech towaru. Wszystkie takie informacje pomogą mu w dokonaniu transakcji. Handlowcy muszą znać odpowiedź na pytanie: „dlaczego klient powinien kupić mój towar?”.

Szczery sprzedawca – dobry sprzedawca
Jeśli chcemy, by klient został z nami „na dłużej”  nie możemy posługiwać się kłamstwem. Nie można bać się prawdy, bo to właśnie ona buduje zaufanie. A właśnie na tym nam zależy. Sprzedawca chce, by klient przyszedł jeszcze do niego w przyszłości.

Zrozumienie klienta kluczem do dokonania transakcji
Należy zrozumieć motywacje jakimi kieruje się kupujący. Klient ma jakąś potrzebę i chce ją zaspokoić kupując dany towar. Nabywca musi być przekonany, że sprzedawca posiada produkt który spełni wszelkie jego wymagania.

Więcej przydatnych informacji  i wskazówek można znaleźć w książce Joego Girarda pt.: „Każdemu sprzedasz wszystko co zechcesz”. Bestseller został napisany przez człowiek, który dwunastokrotnie został uznany przez Księgę Rekordów Guinessa za najwybitniejszego sprzedawcę samochodów na świecie. Autor w swym dziele nie tylko pokazuje jak zostać dobrym sprzedawcą, ale również doradza jak można odnieść swój życiowy sukces.

Brak komentarzy: