Każdy z nas coś kiedyś sprzedał, sprzedaje, a może dopiero
zamierza dokonać jakiejś transakcji. Ale to nie oznacza, że każdy z nas jest
dobry w te klocki. Jednak można doskonalić swoje umiejętności w tej branży, by
stawać się coraz lepszym. Da się nauczyć sprzedawać. Należy pamiętać, że
autentyczność jest swego rodzaju kluczem do sukcesu. Ważne jest też to, by
wiedzieć czego klient tak naprawdę chce i jakie są jego potrzeby. Ludzie
kochają wydawać pieniądze. Jednak nie lubią inwestować ich w błoto. W większości
przypadków potencjalny nabywca musiał ciężko i długo pracować, by móc coś sobie
kupić za zarobione wynagrodzenie. Trzeba też zdać sobie sprawę, że konsumenci
są bardziej wykształceni i ogarnięci, niż kiedykolwiek wcześniej. Relacja z
klientem to święta sprawa. Nabywca musi poczuć, że jesteśmy tacy sami jak on.
Mamy podobne problemy, ubieramy się nawet w zbliżony sposób. Jako sprzedawcy
nie powinniśmy manipulować drugą osobą, bo gdy ta się zorientuje, jesteśmy na
przegranej pozycji. Utracone zaufanie ciężko jest odzyskać. Kontrolowanie
rozmowy z klientem jest niebezpieczne, gdyż łatwo wpaść w pułapkę. To może
zniszczyć wszelkie relacje, które udało nam się do tej pory zbudować.
W gruncie rzeczy sprzedawanie nie jest tak bardzo
skomplikowane jak wydaje się być. Najważniejszym punktem jest zdobycie uwagi
potencjalnego klienta. Jest kilkadziesiąt sposobów wykorzystywanych w
marketingu. Oczywiście każdy interesant jest inny i to co działa na jednego,
nie zadziała na drugiego.
Sprzedawca „kochający” produkt, którym handluje
Klient nie może mieć wrażenia, że towar musi być mu sprzedany „za wszelką cenę”. Dobry sprzedawca pokazuje entuzjazm i radość jaką niesie mu handel. Handlowiec powinien być przekonany o dobrej jakości produktów jakimi dysponuje w swej sprzedaży.
Klient nie może mieć wrażenia, że towar musi być mu sprzedany „za wszelką cenę”. Dobry sprzedawca pokazuje entuzjazm i radość jaką niesie mu handel. Handlowiec powinien być przekonany o dobrej jakości produktów jakimi dysponuje w swej sprzedaży.
Ważne, by mieć wiedzę o produkcie
Klient chce wiedzieć co to za towar, z czego jest wykonany, do czego służy. Sprzedawca musi znać odpowiedzi na wszystkie te i jeszcze inne pytania, by zdobyć zaufanie nabywcy.
Klient chce wiedzieć co to za towar, z czego jest wykonany, do czego służy. Sprzedawca musi znać odpowiedzi na wszystkie te i jeszcze inne pytania, by zdobyć zaufanie nabywcy.
Podkreślenie zalet produktu
Nabywca powinien znać jak najwięcej pozytywnych cech towaru. Wszystkie takie informacje pomogą mu w dokonaniu transakcji. Handlowcy muszą znać odpowiedź na pytanie: „dlaczego klient powinien kupić mój towar?”.
Nabywca powinien znać jak najwięcej pozytywnych cech towaru. Wszystkie takie informacje pomogą mu w dokonaniu transakcji. Handlowcy muszą znać odpowiedź na pytanie: „dlaczego klient powinien kupić mój towar?”.
Szczery sprzedawca – dobry sprzedawca
Jeśli chcemy, by klient został z nami „na dłużej” nie możemy posługiwać się kłamstwem. Nie można bać się prawdy, bo to właśnie ona buduje zaufanie. A właśnie na tym nam zależy. Sprzedawca chce, by klient przyszedł jeszcze do niego w przyszłości.
Jeśli chcemy, by klient został z nami „na dłużej” nie możemy posługiwać się kłamstwem. Nie można bać się prawdy, bo to właśnie ona buduje zaufanie. A właśnie na tym nam zależy. Sprzedawca chce, by klient przyszedł jeszcze do niego w przyszłości.
Zrozumienie klienta kluczem do dokonania transakcji
Należy zrozumieć motywacje jakimi kieruje się kupujący. Klient ma jakąś potrzebę i chce ją zaspokoić kupując dany towar. Nabywca musi być przekonany, że sprzedawca posiada produkt który spełni wszelkie jego wymagania.
Należy zrozumieć motywacje jakimi kieruje się kupujący. Klient ma jakąś potrzebę i chce ją zaspokoić kupując dany towar. Nabywca musi być przekonany, że sprzedawca posiada produkt który spełni wszelkie jego wymagania.
Więcej przydatnych informacji i wskazówek można znaleźć w książce Joego
Girarda pt.: „Każdemu sprzedasz wszystko co zechcesz”. Bestseller został
napisany przez człowiek, który dwunastokrotnie został uznany przez Księgę
Rekordów Guinessa za najwybitniejszego sprzedawcę samochodów na świecie. Autor
w swym dziele nie tylko pokazuje jak zostać dobrym sprzedawcą, ale również
doradza jak można odnieść swój życiowy sukces.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz