Reklamy
proszków do prania, cieszą się dużą popularnością. Biorą w nich udział osoby znane,
poruszają ważne dla nas kwestie i rozwiązują wiele problemów, które utożsamiać
możemy z własnymi problemami dnia codziennego.
M.in.
taką reklamą jest spot telewizyjny marki Vizir.
„Twarzą”
tej reklamy jest Zygmunt Hajzer -osoba znana, wzbudzająca zaufanie, która swoim
nazwiskiem promuje produkt, a więc ręczy za jego skuteczność. Dodatkowo kobieta
– matka, której dziecko chodzi do przedszkola, porusza kolejny ważny problem
społeczny a mianowicie aspekt finansowy, którym kieruje się robiąc zakupy. Oraz przedstawienie dzieci, lubiących beztroską zabawę, czego efektem
są przerażająco brudne ubrania.
„Tani proszek, to nie
to samo co tanie pranie”.
W
reklamie widzimy niezwykle skuteczny proszek do prania Vizir, który nie ma
sobie równych.
Fakt,
że dopiera ciężki brud już po pierwszym praniu sprawia, że jego wyższa cena na
tle konkurencji przestaje mieć znaczenie.
Czy
jednak na pewno odbiorcy powinni tak ślepo ufać reklamom??
W
końcu nie od dziś wiadomo, że reklama to ubarwiony, wyidealizowany i przesadnie
optymistyczny świat, z założenia miły i przyjazny. A rzeczywistość, która nas
otacza, w żaden sposób nie pokrywa się z tą przedstawioną w reklamie.
O
tym jak reklama oszukuje ludzi możemy przekonać się dokładnie analizując spoty
reklamowe.
Osobą,
która zajmuje się obalaniem reklamowych mitów jest AdBuster (czyli Marek Hoffman).
Dzięki niemu odkrywamy tajemniczy „sekret Vizira”.
Prawdopodobnie
nikt nie zauważył tego reklamowego podstępku, oglądając spot po raz pierwszy.
Teraz
sprawa wydaje się dla nas oczywista. Taka mała rzecz (wsypanie proszku konkurencyjnej
firmy do złego pojemnika) a robi wielką różnicę.
Przykład ten idealnie pokazuje nam jak reklamy manipulują ludzką świadomością.
Należy więc racjonalnie podchodzić do tego typu produktów i zawsze dokonywać przemyślanych
zakupów, zamiast kierować się wyborem dobrze zareklamowanego produktu.
Wnioski
są więc proste: Sekret Vizira tkwi w dobrze zmanipulowanej reklamie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz