niedziela, 11 maja 2014

Produkty reklamowane w teledyskach (część 1)



Jest wielu artystów, którzy w swoich teledyskach nigdy nie promowali żadnej marki, nie pili znanego napoju, nie ubierali się w kreacje sławnych firm odzieżowych, nie jedli popularnych słodyczy i nie odwiedzali znanych miejsc. Tak, jest ich wielu, ale z biegiem czasu jest ich coraz mniej. Teledyski to w końcu skuteczna forma przekazu. Wymagają dużych nakładów finansowych, po to, żeby artysta przez średnio 3 minuty mógł trochę pobłyszczeć, wypromować swój utwór a przy okazji produkty za które producenci są w stanie zapłacić krocie. Płacić jednak warto.  



Oops, znowu to zrobiła…

Które gwiazdy najchętniej reklamują różne produkty w teledyskach? Zacznijmy od Britney Spears. Od kiedy gwiazda stworzyła własne perfumy, w każdym wideoklipie możemy podziwiać jak się nimi pryska. To akurat nie dziwi, ale księżniczka popu równie chętnie otacza się wieloma gadżetami znanych marek. W teledysku do piosenki „Circus” Britney ogląda biżuterię luksusowej włoskiej marki  Bulgari (oczywiście po wcześniejszym spryskaniu się perfumami). W wideoklipie „Criminal” Britney znowu się perfumuje a potem jedzie na motorze ze swoim nowym ukochanym, które na ręce ma zegarek Swarovskiego. Nowy mężczyzna (jak nazwa teledysku wskazuje) jest przestępcą, co zapewne skłania księżniczkę popu do tego, że podąża jego śladami i napada na sklep (spożywczy), zmuszając kasjera do oddania jej pieniędzy (z kasy fiskalnej Casio). Potem  zakochani wsiadają do Citroena DS3 i uciekają z kolejnego miejsca napadu.






To jeszcze nic w porównaniu do teledysku „Hold it against me”, który jest wręcz przesiąknięty reklamą. Britney pokazuje, że maluje się kosmetykami „Make up for ever”, korzysta z randkowego portalu „Plenty of Fish” i śpiewa w otoczeniu sprzętu Sony.






 W teledysku „Work B*tch” piosenkarka  śpiewa o różnych dobrach, które możemy zdobyć, jeżeli będziemy pracować.  W klipie ciągle pojawia się Lamborgini LP700-4 Aventador , a gwiazda tańczy w jego otoczeniu. W tle teledysku możemy również dostrzec znak firmowy Planet Hollywood. W wideoklipie „Scream and shout” występuje również Will.i.am, który reklamuje gadżety  własnej marki „‘iam+”, będącej połączeniem mody i nowoczesnej technologii. W klipie  promuje się też produkt dość oryginalny - protezę i-Limb Ultra. To, co wyróżnia te protezy, to niezależnie poruszające się palce i w pełni funkcjonalny kciuk – protezy te można kontrolować za pomocą odpowiedniej aplikacji zainstalowanej na iPhone’ie.






W teledysku „Womanizer” już jest lżej. Możemy zaobserwować smartfon firmy Nokia 5800 Xpress Music, a gdy przyjrzymy mu się bliżej, zauważymy, że na ekranie wyświetla się grafik spotkań, a w nim „Product placement meeting”.  Można powiedzieć, że to nazwanie rzeczy po imieniu i to w dość żartobliwy sposób.



                                              http://horodecki.net/2008/12/07/zart_z_product_placement/



W wideoklipach księżniczki popu często będziemy znajdować różne luksusowe samochody. W "Womanizer" jest to Maybach 62s, w „Radar” MG A,. W „Piece of me” Mercedes-Benz G-Class, w "My prerogative" Porsche 924,  a w „I wanna go” Volkswagen Beetle.  W tym ostatnim klipie możemy również dostrzec  reklamy takich firm jak Keaton's Auto Sales oraz Sam's Bar and Grill.W „Everytime” zobaczymy Palms Casino Resort – luksusowy hotel i kasyno w stanie Nevada, a w „Ooh la la” Banque Solfea, czyli francuską spółkę oferującą kredyty na renowację mieszkań. 

Brak komentarzy: