Ambasador to- w tradycyjnym ujęciu-
szef misji dyplomatycznej reprezentujący państwo za jego granicami,
czy też wobec władz innego państwa lub organizacji
międzynarodowej. Ambasador powinien odznaczać się dyskrecją,
dlatego też z reguły nie pcha się on na pierwsze strony gazet.
Chyba, że jest ambasadorem dużego mocarstwa i właśnie go zabito za
głupawy film o Mahomecie, którego ten oczywiście nie nakręcił.
To tylko jeden z przykładów, jak bycie ambasadorem może okazać
się bardzo niebezpieczne. Z tego punktu widzenia o wiele lepiej jest
zostać ambasadorem jakiejś marki lub produktu, wtedy sprawa wydaje
się o wiele prostsza, przyjemniejsza i co najważniejsze, z
pewnością przynosi więcej korzyści. Wystarczy dbać o wygląd,
unikać skandali, które miały by negatywny wpływ na wizerunek i
uważać na to co się mówi, a do tego trochę popularności, która
dla gwiazd szklanego ekranu i celebrytów jest rzeczą oczywistą.
Ambasador marki nie musi kończyć szkół ani znać języków,
wystarczy, że sam jest dostatecznie znany, wtedy praca ambasadora
sama pcha mu się w ręce.
Dobrym przykładem może być Anna
Mucha.
Polska aktorka, a także osobowość
telewizyjna; zwyciężczyni X edycji Tańca z gwiazdami, zagrała w
wielu filmach i serialach, lecz to nie dorobek aktorski sprawił, że
została wybrana na ambasadora pieluch. To ciąża aktorki jest
powodem, dlaczego stała się ona pierwszą w Polsce ambasadorką
pieluch marki Bambino.
Jej współpraca z firmą Hygienika
S.A. producentem pieluch, rozpoczęła się od niewinnego zdjęcia,
na którym widać jak kupuje dla swojego dziecka pieluchy Bambino. Po
dokonaniu odpowiedniej analizy, marketingowcy tej marki dotarli do
badań, z których wynika, że Anna Mucha to obok Justyny Kowalczyk
gwiazda o największym potencjale marketingowym. Nie umknął ich
uwadze także fakt, że w 2011r. magazyn Forbes zamieścił ją w
setce najcenniejszych polskich celebrytów.
Kamil Kliniewski, prezes firmy
Hygienika S.A. twierdzi, że o wyborze aktorki przesądził fakt,
jakoby była osobą w stu procentach wiarygodną, ponieważ sama
kupuje swojemu dziecku pieluchy Bambino, co jest najmocniejszym
dowodem na zaufanie wobec tej marki.
Główną funkcją ambasadora jest
reprezentowanie swojego kraju poza jego granicami, za co czasem może
zapłacić życiem. Natomiast w reklamie posyła się celebrytkę,
aby reprezentowała pieluchy, czy też inne produkty i dzięki temu
miała za co żyć, a przy okazji otrzymuje także inne bonifikaty,
które jednoznacznie przekonują ją do lojalności wobec swojej
marki, tak by jak najdłużej pozostać jej ambasadorem.
Misja ambasadora marki nie jest zbyt
wymagająca, wystarczy podczas wystąpieńpublicznych, niby to
przypadkiem głośno ją zachwalać , dać się „przypadkowo”
sfotografować z produktami danej marki podczas codziennych zakupów,
czy też do znużenia w czasie wywiadów lub innych publicznych
rozmów wspominać o tych produktach, przy czym należy uparcie
twierdzić, że jest to nasz osobisty wybór i nie ma w nim żadnych
podtekstów reklamowych. Uczestniczenie w kampanii reklamowej nie
jest jednoznaczne z ambasadorstwem, czasem trzeba dokładnie
interesować się daną marką by wiedzieć, kto jest jej
ambasadorem. Ta funkcja różni się od bycia funkcji bycia twarzą
marki, która jest obecna w wszelkich spotach reklamowych i innych
materiałach reklamujących produkt. Funkcja ambasadora to nie
akwizycja, lecz przede wszystkim dyplomacja tak by zostać jak
najbardziej wiarygodnym w swoich wyborach, które mają skłonić
innych do naśladowania ich w swoim życiu. A przez to jak wiadomo
rośnie popularność marki i sprzedaż, gdyż jak wiadomo ludzie
często naśladują znane osobistości by chociaż w pewnym stopniu
się do nich upodobnić.
W Polsce ambasadorkami marek
kosmetycznych najczęściej zostają aktorki i celebrytki, pozostaje
jednak pytanie czy są one wiarygodne jako przedstawicielki danych
marek?
W liście najpopularniejszych znajdują
się:
1.Marta Żmuda Trzebiatowska –
Pantene
2.Małgorzata Socha- Avon
3.Edyta Olszówka- Bielenda
4.Dorota Gardias- Soraya
5.Edyta Górniak- Soraya
6.Katarzyna Glinka- Garnier
7.Małgorzata Foremniak- Soraya
8.Anna Przybylska- kostemtyki firmy
Astor
9.Monika Brodka- kremy AA
10.Kayah- firma Oceanic: kremy
przeciwzmarszczkowe AA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz