Reklama posiada swoje główne cechy, które mają wpływ na zachowanie się potencjalnego odbiorcy. Jedną taką główną cechą jest przyciąganie uwagi odbiorców oraz wywoływanie w ich podświadomości zainteresowania reklamą. Także bardzo ważną rolę odgrywa zrozumienie przekazu reklamowego przez każdego z odbiorców. Dlatego właśnie treść takiej reklamy musi być prosta, łatwa jak również zrozumiała dla wszystkich. Wówczas istotne jest, że taki przekaz wywoła spodziewaną reakcję odbiorców jak również zapadnie w ich psychice na dość długi czas. Oczywiście większość reklam nakłania odbiorców do niepohamowanych działań. Jednym z takich nieoczekiwanych działań jest zakup reklamowanego produktu. Często klient nie zastanawia się czy reklamowany produkt jest mu przydatny czy także będzie leżał bezużytecznie. Jeżeli odbiorca po dokonaniu zakupu stwierdzi, że produkt nie posiada cech dodatnich jakie miał podczas emitowania reklamy może w takiej sytuacji wyrobić sobie negatywną opinię na temat reklam. Żaden człowiek nie jest w stanie ominąć gigantycznego plakatu reklamowego czy także reklamy telewizyjnej aby nie zwrócić na nią uwagi.
Aby odbiorca zwrócił swoją uwagę na plansze reklamowe muszą być one dostrzegalne. Dlatego właśnie zazwyczaj plakaty, plansze czy także inne środki reklamy zawierają w tle duży obrazek widoczny z daleka, jak również hasło reklamowe. Podchodząc bliżej możemy przeczytać treść reklamy, która musi być czytelna dla każdego odbiorcy. Każdy rodzaj reklamy wywołuje pośredni bądź również bezpośredni wpływ na zachowanie się i postępowanie odbiorców. Jej głównym jak również oczekiwanym efektem jest w szczególności wzbudzenie zainteresowania się towarem. Wówczas klient może udać się do pobliskiego sklepu w celu przedstawienia warunków zakupu jak również wszystkich innych cech produktu. Oczywiście zainteresowanie zostanie wywołane w sytuacji gdy reklama sprawi i wyrobi sobie pozytywną opinię o danym produkcie. Takie pozytywne wyobrażenie może ukształtować w psychice człowieka chęć dokonania zakupu. Zazwyczaj większość reklam można dostrzec już z daleka ze względu na ostrość kolorów charakterystycznych dla danego sklepu czy też przedsiębiorstwa.
Każdy z nas wie, że Internet jest oknem na świat dla wszystkich ludzi. W świecie Internetu możemy spotkać się z nieograniczoną liczbą reklam, na które zresztą często narzekamy. Oczywiście są także takie ogłoszenia, na które od razu zwracamy swoją uwagę zwłaszcza jeżeli w prosty i łatwy sposób docierają do naszej psychiki. Naszą uwaga od razu skupia się na dużych reklamach czyli tak zwanych billboardach wirtualnych. W naszym Internecie pierwszy billboard zagościł dopiero w 2002 roku. Ten rodzaj reklamy występuje zazwyczaj w rozmiarach 750#100 pikseli bądź także 620#100 pikseli. Zazwyczaj ten wirtualny billboard umieszczony jest w górnej części naszej strony internetowej. Billboard dostępny jest w określonych formatach takich jak między innymi: html, JPG i wielu innych. Może występować w dwóch formach takich jak między innymi: formie pływającej jak również rozwijalnej. Także z billboardami możemy spotkać się w grach komputerowych. Tak, więc z billboardem mamy nie tylko do czynienia w różnych miejscach, które często odwiedzane są przez odbiorców jak również w Internecie.
W dzisiejszych czasach na każdym kroku stykamy się z reklamami. Marketingowcom już od dawna przestały wystarczać gazety, billboardy, czy reklamy w radiu i telewizji. Treści reklamowe polskiego operatora, sieci Play, można znaleźć nawet w wirtualnym świecie gier komputerowych.
Na reklamy taryf All Inclusive w Play można się natknąć m.in. na ringu w grze Fight Night Round, czy na bandach lodowiska hokejowego w NHL 2010
Na reklamy taryf All Inclusive w Play można się natknąć m.in. na ringu w grze Fight Night Round, czy na bandach lodowiska hokejowego w NHL 2010
Pamiętam nawet taką scenę z angielskiej komedii "Lemur zwany Rollo" kiedy nowy kierownik ZOO w trosce o fundusze ponakładał na zwierzęta kubraczki, na których były reklamy. Cóż - widać reżyser tamtego filmu trafnie przewidział przyszłość.
Źródła:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz