Takim przykładem może być reklama piwa Żubr, która ukazuję się od wielu lat i jest klasycznym przykładem zabawy słowem. Reklama ta posługuje się wieloma hasłami, które nie są mówione wprost, wprowadzają element żartu i zabawy.
Żubr za rogiem
Opis przyrody, pięknej puszczy wokół spokój, nic szczególnego. Lecz na szczęście w lesie za rogiem jest żubr, który uatrakcyjnia otoczenie. Tak samo działa piwo, które można spotkać tuż za każdym rogiem. Hasła Żubra zapadają w pamięć bo są zabawne, niestandardowe i kojarzone z miłym, spokojnym zwierzęciem. W każdej reklamie jest on przedstawiany jako dostojny żubr wyłaniający się z puszczy. Szlachetny tak, jak szlachetne jest piwo z tą samą nazwą co zwierze.
Jest wiele podobnych reklam tworzonych w oparciu o zabawny slogan. Innym przykładem są reklamy sieci komórkowej Puls z udziałem kabaretu Mumio.
Słowo dziwnie brzmiące wypowiedziane przez mężczyznę przykuwa naszą uwagę. Wiele osób zadaje sobie pytanie o znaczenie słowa „sak”. Widzowie zastanawiają się, czy dobrze słyszeli za pierwszym razem, a
później dyskutują o możliwej treści kryjącej się za wypowiedzią.
To jeden z elementów, które wykorzystywane są przez reklamy. Wszystkie takie zabiegi są po to aby wyróżnić reklamę od wielu innych poważnych, czasem wręcz patetycznych. Ludzie obecnie poszukują rozrywki i dobrego humoru, to właśnie obecnie oferują nam reklamy. Rozbawić aby być zapamiętany.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz