z itmore.eu |
SEO czyli Search engine optimizatio, a w polskim tłumaczeniu: optymalizacja
dla wyszukiwarek internetowych, nazywane także pozycjonowaniem to zbiór wszystkich
działań prowadzących do uzyskania przez określony serwis internetowy jak
najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych. Na polskiej arenie
marketingowo-reklamowej rozróżnia się te pojęcia. Przyjęto, że pozycjonowaniem
nazywa się działania prowadzone poza witryną natomiast optymalizacja strony te
które bezpośrednio ingerują w jej teksty i strukturę.
Jak to się zaczęło?
Pozycjonowanie
zrodziło się wraz z powstaniem pierwszych przeglądarek internetowych. Osoby
odpowiedzialne za budowę strony chcieli aby ich „dziecko” wyświetlało się na
szczycie listy linków wyszukanych dla danego hasła. Początkowo nie było to zbyt
trudne bo wyszukiwarki analizowały jedynie nagłówki stron. Pojawienie się w
nich słów kluczowych automatycznie ułatwiało wysokie pozycjonowanie. Ponieważ system
ten pozwalał na łatwe manipulacje słowami kluczowymi postanowiono go
udoskonalić. Wyszukiwarki zaczęły ignorować nagłówki stron i opierały się na
analizie treści bezpośrednio zawartych na stronie. Dziś wyszukiwarki takie jak
Google, które jest światowym liderem tego rynku, oparte są na analizie topologi
stron i są zaprogramowane na wyszukiwanie w czasie rzeczywistym czyli
przedstawiają nam najaktualniejsze wyniki z sieci.
Dlaczego warto?
Wyobraźmy sobie
przykładową sytuacje: Poszukujemy informacji na temat aktualnych imprez
odbywających się na terenie miasta Opole. Odpalamy naszą wyszukiwarkę
(najpewniej będzie to Google) i wpisujemy przykładowo hasło „imprezy Opole”.
Google wyszuka nam ok. 9.570.000 haseł. Oczywistym jest, że nie przejrzymy
wszystkich wyszukanych stron. Badania
przeprowadzone w roku 2006 pokazały, że przeciętny internauta zainteresuje się pierwszymi
trzema wynikami, może przeczyta tytuły trzech następnych i ledwo rzuci okiem na
trzy kolejne. Zjawisko to nazwano „złotym trójkątem Google” od kształtu
obszaru, który cieszył się największym zainteresowaniem użytkowników.
z Noril.p |
Wynika z tego
jasno, że tylko dziesięć najlepiej wypozycjonowanych stron ma szanse zaistnieć
w umyśle internauty. Dodatkowo okazuje się, że zaufanie jakim klienci darzą markę
Google wpływa na postrzeganie pozycjonowanych stron. Im wyższa pozycja tym
większy prestiż i wiarygodność w mniemaniu potencjalnego klienta – użytkownika wyszukiwarki.
Co za tym idzie – większe prawdopodobieństwo, że kliknie w link prowadzący na
naszą stronę.
A zatem jak się wypozycjonować?
Istnieje wiele firm
świadczących usługi pozycjonowanie. Analizują one czynniki wpływające na pozycjonowanie
danej strony, wybierają optymalne i mieszczące się w założeniach budżetowych działania
i monitorują efekty. Koszt takiej usługi zależny jest w dużej mierze od słów
kluczowych na które chcemy się pozycjonować. Im bardziej popularne słowa tym więcej
stron się na nie pozycjonuje, a wiec ciężej
jest uzyskać wysokie miejsce i kosztuje nas to więcej.
A samodzielnie nie można
tego zrobić? Oczywiście, że można, ale o tym innym razem.
Sara Bis
Sara Bis
1 komentarz:
Pozycjonowanie to konieczność jak naprawdę chce się pozyskiwać nowych klientów dzięki stronie w sieci. Wiem co mówię, bez pozycjonowania telefonów do nas było o wiele mniej. Zgłosiliśmy się do https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/ i po krótkim czasie były już efekty takich działań. Firma ma naprawdę duże doświadczenie w tego typu działaniach. Można im zaufać.
Prześlij komentarz