poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Eksperyment sposobem na reklamę


Zmysł węchu jest podstawowym zmysłem zarówno u ludzi jak i u zwierząt. Dzięki niemu potrafimy rozpoznać pożywienie, zagrożenie, a także doznajemy zmysłowej przyjemności. Węch pozwala nam wyczuć niebezpieczne substancje znajdujące się w otoczeniu, zagrażające zdrowiu a nawet życiu. Zapachy kojarzą się nam z miejscami, sytuacjami i ludźmi. Przyjemna woń przywołuje miłe wspomnienia, relaksuje i wprawia w dobry nastrój.
Zapach potrafi też kreować nasze wyobrażenie o otaczającej nas rzeczywistości.

Ostatnią właściwość wykorzystała agencja Grey Group Polska, tworząc nową kampanię reklamową marki Ambi Pur. Kampania prezentuje linię odświeżaczy powietrza Ambi Pur Freshelle. W telewizji ukazała się spot reklamowy, który zachęcał do śledzenia kampanii w Internecie. (niestety nie udało mi się dotrzeć do polskiej reklamy telewizyjnej, ale jest na tej samej zasadzie)




Cały projekt zakładał przeprowadzenie eksperymentu, w którym wybrani przechodnie przeszli test. Uczestnicy z zasłoniętymi oczami, zostali zaproszeni do specjalnie zaaranżowanych pomieszczeń. Posługując się jedynie zmysłem węchu mieli opisać pomieszczenie, w którym się znajdują. Wszystkie sytuacje zarejestrowały kamery. Reakcje uczestników, w trakcie testu i tuz po ściągnięciu opasek z oczu, są bardzo zaskakujące.




 Eksperyment został przeprowadzony w Gdańsku, Sopocie, Kołobrzegu, Międzyzdrojach, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Warszawie, Łodzi i Zakopanem. W eksperymencie wzięło udział 2 500 osób, które przetestowały skuteczność działania produktu Ambi Pur Freshelle. To rezultaty „niecodziennego eksperymentu” :



źródła:


Brak komentarzy: