czwartek, 26 kwietnia 2012

Co decyduje o sukcesie reklamy?


                                   Kilka podstawowych pojęć.

http://files.students.ch/
1.        1. Zauważalność. Według najnowszych badań by reklama była zauważona przez nas(konsumentów) musimy ją zobaczyć minimum 12-14 razy. W innym przypadku w ogóle nie kojarzymy, o jaką markę chodzi i związanym z nią produktem. Ta liczba z roku na rok rośnie. Jeszcze kilka lat temu wystarczyło około 7-8 razy by zaznajomić się z reklamą.  


http://bi.gazeta.pl/im/7/5628/z5628987X.jpg
2.        2. Znana osoba. Choć wiele osób neguje tą zasadę, nie przyznając jej prawdy. To i tak badania pokazują, że celebryta, gwiazda przyciągają oglądalność. Choć nie zawsze jest to pozytywny oddźwięk jak choćby w przypadku Marka Kondrata, który porzucił aktorstwo na rzecz reklamodawców i tak dzisiaj każdy wie, że reklamuje on jeden ze znanych banków. Pamiętna kampania reklamowa Radia Zet, w której Madonna zaprasza do słuchania tej stacji. Choć może sam klip nie był nadzwyczajny, sama pogłoska, że za raptem 10 sekund dostała około jeden milion dolarów, zrobiła wystarczająco duży   pogłos.

 
       
       3. Długość reklamy i częstość jej emitowania. Najczęściej pojawiające się klipy mają 30 sekund. Jest to „najlepsza”  możliwość, z punktu widzenia reklamodawcy, gdyż nowoczesne techniki dadzą radę wygenerować pokaz jednocześnie krótki i sensowny, a zarazem nie trzeba słono płacić za czas reklamowy. Owe 30 sekund, jest w obecnych czasach też optymalnym okresem, w którym człowiek skupia swoją uwagę na pojedynczo wyszczególnionym przekazie. Jeżeli zaś chodzi o częstotliwość emitowania. Zasada jest prosta w jednym bloku reklamowym tylko raz może być pokazany klip. Tutaj decyduje już Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.  Oczywiście bloki  zazwyczaj  dzielone są przerywnikami autorskimi stacji(zapowiedzi filmów).


http://magazynt3.pl/
4.       4. Wskaźnik DT. Utarte już banery internetowe odchodzą do lamusa. Obecnie samo zerkanie z na reklamę jest coraz mniej wartościowe. Według specjalistów w natłoku tak dużej liczby szyldów i ogłoszeń, nasz mózg automatycznie odrzuca większość z nich. Dlatego aktualnie  stosowane są rich media, których celem jest jak najdłuższe zaangażowanie odbiorcę. Skrót DT oznacza czas obcowania z reklamą, czyli jak długo gramy  lub oglądamy dany klip. Przykładem mogą być wszelkiego rodzaju prezentacje, pokazy czy nawet gry, które sprawiają, że potrafimy nie tylko bezsensownie patrzeć na hasła, ale brać czynnie udział w zabawie.     

Brak komentarzy: